- Publicitate -
Ad imageAd image

PROIECT DE LEGE – SMS atunci când îți expiră buletinul sau permisul de conducere

Ad imageAd image

Cu trei luni înainte de a-ți expira cartea de identitate sau permisul de conducere vei primi un SMS de la autoritățile statului în acest sens. Este vorba despre o propunere legislativă pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, pentru completarea Legii nr.248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor în străinătate, precum și pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Iniiatorii acestui proiect de lege, „înainte de a sancţiona cetăţenii pentru lipsa unor documente personale actualizate. Statul ar trebui să faciliteze pe cât posibil demersurile birocratice. Dat fiind ritmul accelerat al vieţii cotidiene, cetăţenii pot să uite sau să amâne reînnoirea documentelor personale. Această lege propune un sistem de avertizare care să îi notifice pe cetăţeni cu suficient timp înainte de expirarea documentelor, permiţându-le să acţioneze în timp util ca să evite situaţiile de ieşire din legalitate. Mai mult decât atât, ne propunem facilitarea acestei notificări prin metode modeme, şi anume SMS-ul şi e-mailul (poşta electronică), care vor asigura un acces rapid şi eficient la informaţie, sporind gradul de conformare al cetăţenilor, dar şi uşurând munca autorităţilor”.

În Expunerea de motive la acest proiect de lege se precizează că „această iniţiativă nu doar că simplifică viaţa cetăţenilor, ci contribuie şi la eficientizarea activităţii instituţiilor statului. Evitarea amânării şi a aglomeraţiei de solicitări în ultimul moment va permite autorităţilor competente să îşi gestioneze mai eficient resursele şi să ofere servicii în condiţîî optîme”.

Potrivit acestui proiect de lege, „cu 90 zile înainte expirării termenelor de valabilitate prevăzute de prezentul articol, serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor competente în a căror rază de competenţă are domiciliul titularul cărţii de identitate sau, după caz, reşedinţa, îl va notifica pe acesta despre faptul că urmează să expire cartea de identitate. Notificarea se va face prin mesaj SMS sau prin e-mail, iar în măsura în care serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor nu dispun de datele necesare, prin poştă, la ultimul domiciliu cunoscut, sau reşedinţă, după caz. În vederea notificării prin SMS sau e-mail, serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor vor demara proceduri de colectare a numerelor de telefon şi adreselor de e-mail ale cetăţenilor din circumscripţia lor, în condiţiile legii”.

Același lucru se va aplica și în cazul pașapoartelor, respectiv a permiselor de conducere.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu