În această perioadă au fost analizate numeroase sesizări privind utilizarea identității Poștei Române în diverse campanii de tip scam, anunță Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) într-un comunicat.
”Atacatorii trimit un SMS care conține un link prin care solicită victimelor completarea datelor necesare livrării unui colet. Accesarea link-ului redirecționează victima către un site ce seamănă foarte mult cu cel oficial al Companiei Naționale Poșta Română, pentru a genera încredere și a induce în eroare”, arată DNSC.
După accesarea link-ului, sunt solicitate completarea mai multor formulare. În primul formular este afișat un mesaj fals privind starea coletului și necesitatea completării adresei pentru reexpediere. În al doilea sunt solicitate datele personale și datele de livrare aferente coletului. În cel de-al treilea formular sunt solicitate datele cardurilor bancare, inclusiv codul CVV/CVC, pentru plata unei sume mici. ”În realitate, cardul va fi debitat cu o sumă mai mare”, atenționează DNSC.
Cei care primesc astfel de mesaje sunt îndemnați să nu le dea curs și să anunțe imediat Direcția Generală Operațiuni Tehnice la adresa [email protected] sau la numărul de urgență 1911.
Măsuri de precauție recomandate de DNSC
Citiți cu atenție link-urile și conținutul mesajelor. Acestea pot conține erori de exprimare sau greșeli gramaticale.
Nu accesați link-urile din mesaje/email-uri provenite de la persoane sau domenii necunoscute.
Înainte de a introduce informații personale pe un website/aplicație, asigurați-vă că este un domeniu/aplicație legitim(ă).
Dacă ați introdus deja date personale pe astfel de site-uri/aplicații, schimbați parolele imediat.
Fiți precauți în privința solicitărilor de furnizare a informațiilor personale și financiare. Instituțiile și companiile nu vă vor solicita astfel de informații.
Contactați imediat banca dacă ați răspuns unor astfel de solicitări și ați furnizat detalii bancare.