- Publicitate -
Ad imageAd image

Aeroportul Maramureș – Sfidarea banilor publici: Avem o siglă, avem valoare, de buget în… pix ne doare

Ad imageAd image

Băieți deștepți au fost, deștepți sunt încă. Vorba asta se potrivește ca un colant Aeroportului Maramureș, instituție care se pricepe la spart lovele mai ceva ca PNL-ul pe cartea lui Ciucă. Nu ar fi o mare tragedie să se facă praf, că doar de aia îs bani, să fie cheltuiți. Problema e când, cum, cu cine și, mai ales,… pentru ce îi bagi pe tocător.

Concret: o siglă nou-nouță, o literă nevinovată, ne-a costat decât 18,8 mii lei. Peste 4 k euro, dacă mai adăugăm TVA. Bine, veți zice, dar la așa ”neterminal”, pardon, terminal neterminat, tre’ și-o siglă pe măsura eșecului. Și de aia ziceam că băieții deștepți găsesc mereu ocazii să arunce banii pe ceva, chiar dacă investiția la Aeroport e umbrită încă de gogoșile hilare ale lui Ionel Bogdan, care de vreo doi-trei ani ne tot amenință că ”în câteva luni” (asta e cu repetiție, ca și cum nu am fi înțeles de prima dată) ”neterminalul” e gata.

Varianta pe scurt, că nu avem vreme să o lungim. În luna august, pe finalul mandatului ilustrei Ioana Daniela Stamatoiu, ajunsă, rod al hazardului, director general al Aeroportului Maramureș, instituția a achiziționat, direct, fără licitație, servicii de proiectare grafică pentru identitate vizuală. Câștigătoare a fost, pam-pam!, o firmă din Iași, care a mai obținut niște atribuiri directe și în trecut (de exemplu, vreo trei într-o singură zi). Pentru nici 18,8 mii lei, Rapsodia Boema, a reușit să facă o literă grozavă, care va atrage milioane și milioane de pasageri spre Aeroportul din Tăuții Măgherăuș.

Sigur, o siglă poate să coste oricât, depinde cui o vinzi. Dar nu asta e marea problemă, că am aruncat pe fereastră 4 mii de euro. Se putea arunca mai mulți. Doar am dat 1,3 milioane lei din fondul de rezervă pentru o dixtracție de o zi (asta ca să rămânem conectați la Aeroport), iar apoi a venit incendiul peste noi și acum ne căutăm prin buzunare după bani, să acoperim pagubele. Suntem obișnuiți. Sfidător e faptul că, de mai mulți ani, legat de investițiile la Aeroport, ni se servesc aceiași ciurigăi reîncălziți, pe care noi trebuie să îi înghițim fără a-i mesteca, în timp ce vedem că marea preocupare a instituției este să cumpere o siglă.

Mai mult, hai să ne uităm și la bani. Județul a luat credite de peste 100 milioane lei pentru a acoperi golurile lăsate de incompetența nepriceputului Ionel Bogdan, care a pus Maramureșul pe roate, însă nu i-a luat și o cârmă, ori, măcar o ștangă, precum cea de la burduful ”neterminalului”, așa că județul a luat-o la vale, mai ceva ca groapa de deșeuri pe ”Dealul Urniturii” de la Fărcașa. Iar când ești pe minus cu 100 milioane lei în poșetă și te apuci să cumperi sigle și alte mâzgălituri scumpe, înseamnă că ai o problemă nu doar cu doar cu burduful, ci și cu turnul de control.

De altfel, vă propunem să analizăm cele două sigle. Cea veche și cea nouă. Care vi se pare mai potrivită?

Siglă veche (actuală).

Siglă nouă.

Sursa sigla nouă: BoardingPass

Sursa foto deschidere: Aeroportul Maramureș

Autor foto deschidere: Daniel Ionuț Balaj

Distribuie articolul
3 Comments