Există posibilitatea ca distanța dintre Moisei și Târgu Lăpuș să se scurteze cu nu mai puțin de 70 km. Trebuie doar ca autoritățile județene să facă în așa fel încât să se poată circula pe drumul județean dintre Băiuț și Botiza. Ușor de zis, dar greu de făcut. Deocamdată este un doar un drum aproape impracticabil, foarte frumos, ca peisaj, dar atât.
Știm doar că autoritățile iau în calcul modernizarea acestui drum județean. La Primăria Băiuț, la începutul acestei săptămâni, a avut loc o întâlnire de lucru cu reprezentanții Consiliului Județean Maramureș și reprezentanții societății de proiectare a drumului 109 U, drum ce leagă Comuna Băiuț de Comuna Botiza și implicit, Maramureșul istoric de Țara Lăpușului. Oficialii Primăriei Băiuț spun că potrivit studiului, distanța dintre Moisei și Târgu Lăpuș s-ar scurta cu 70 de km!
„Modernizarea acestui drum de legătură, pe lângă faptul că ar scurta distanțele dintre localitățile din zona de centru a Transilvaniei către Maramureșul Istoric, ar facilita apariția în zona montană a Munților Lăpușului a unui domeniu schiabil cu mijloace de transport pe cablu, având în vedere că durata menținerii stratului de zăpadă, grosimea acestuia precum și configurația terenurilor din zona vârfului Secu sunt extrem de favorabile dezvoltării unor amenajări turistice pentru sporturi de iarnă”, arată administrația locală din Băiuț.
Se mai vorbește despre amenajarea unor cabane turistice la 1200 m altitudine, respectiv amenajarea drumului urmând a aduce turiști mai mulți în zonă, mai ales că în viitor vom avea la Băiuț și o rezervație de zimbri.
Dragoș HOJDA
se vorbeste, se ia in calcul, se discuta… bine ca nu se pornesc lucrarile precum la pasajele din Baia Mare…2 gauri pentru poza..
De ce sa se strice si salbaticia aia? sa devina alt drum judetean forestier, precum cel din cavnic-baiut sau grosii tiblesului-ieud? folosite majoritar de utilajele de lemne, si apoi reparat din taxele noastre? dupa aia iara ne plangem ca vin ursii pe noi, dupa ce se distruge si fragmenteaza fiecare petec de padure salbatica. in loc sa se asfalteze drumurile in sate si cele locale voi visati la drumuri pe munti
Să începem cu începutul; acest subiect exact cum este prezentat in articol, a fost discutat într-o zi de sărbătoare in urmă cu aproape 50 de ani. Era a doua zi de Paște, zi frumoasa de primăvară dar cu destulă zăpadă pe munte. Secretarul PCR cu problemele economice a vizitat Baiutul să vadă cum se respectă politica partidului privind munca in zi de sărbătoare religioasă. Împreună cu directorul E.M Băiuț au controlat și sectorul Văratec. Mulțumit de activitatea ce se desfășura ( imaginea fiind falsă in mînă erau numai cinci voluntari care plimbau o garnitura de vagoneti plini cu minereu) a hotărât să discutăm și alte probleme legate de zonă. Atunci s-a născut idea drumului peste munte . Am urcat până in seaua dintre Secu și Văratec unde am discutat posibilitatea dezvoltării unui.domeniu schiabil. A făcut o mulțime de promisiuni, nu s-au materializat deoarece după două luni a fost schimbat din funcție. Drumul s-a făcut dar că drum industrial accesibil numai pentru mașini special echipate. Promisiunile au ținut puțin, atâta vor tine și acuma doar e campanie.