Grupul elveţian Rolex SA şi-a consolidat anul trecut poziţia de cel mai mare producător mondial de ceasuri de lux, în condiţiile în care a stabilit un nou record de vânzări, de peste 10 miliarde de dolari, într-un singur an, au estimat analiştii de la banca americană Morgan Stanley, transmite Bloomberg, informează AGERPRES.
Conform unui raport publicat miercuri de analiştii de la Morgan Stanley şi firma elveţiană LuxeConsult, grupul Rolex a produs anul trecut 1,24 milioane de ceasuri şi a avut vânzări de 10,1 miliarde de franci elveţieni (11,5 miliarde de dolari), în creştere cu 11% comparativ cu 2022. Analiştii adaugă că actuala cotă de piaţă a Rolex este una „fără precedent”.
Cifrele avansate de Morgan Stanley şi LuxeConsult sunt estimative, în condiţiile în care producătorii elveţieni de ceasuri de lux, inclusiv Rolex, nu dau publicităţii cifrele referitoare la vânzările lor anuale. Un purtător de cuvânt de la Rolex nu a dorit să comenteze estimările avansate de Morgan Stanley.
Potrivit analiştilor, producătorul modelelor de ceasuri Daytona, Submariner şi Datejust şi-a majorat cota de piaţă la peste 30%, în condiţiile în care cumpărătorii înstăriţi s-au înghesuit să cumpere ceasuri produse de firma cu sediul la Geneva, care este controlată de un trust caritabil ce poartă numele lui Hans Wilsdorf, unul dintre cofondatorii mărcii Rolex în 1908.
„Nicio altă marcă de lux nu se poată lăuda că deţine o poziţie atât de dominantă pe segmentul său”, subliniază analiştii Edouard Aubin, de la Morgan Stanley, şi Oliver Muller, de la LuxeConsult, în raportul lor. Aceştia dau drept exemplu gigantul francez Louis Vuitton, care anul trecut a avut o cotă de 19% pe piaţa genţilor de lux.
Marca Rolex „rămâne lider necontestat în industria ceasurilor de lux, cu vânzări mai mari decât următoarele cinci mărci combinate, Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe şi Richard Mille”, susţin analiştii.
Raportul arată că vânzările de ceasuri elveţiene de lux continuă să fie controlate de câteva mărci cu vânzări anuale de peste un miliard de franci elveţieni. Vacheron Constantin, marca istorică de la Richemont, s-a alăturat pentru prima dată în 2023 acestui club select al mărcilor cu vânzări de peste un miliard de franci.
La celălalt capăt al intervalului de preţuri, marca Swatch a vândut anul trecut un număr total aproximativ 5,8 milioane de ceasuri la un preţ mediu de 141 de franci, susţin analiştii. Graţie în special modelului MoonSwatch, care s-a comercializat în peste două milioane de exemplare, Swatch a fost marca de ceasuri cu cea mai puternică creştere, pentru al doilea an la rând.