- Publicitate -
Ad imageAd image

Totul despre pasajul de la Italsofa – Baia Mare-Groși. Cum va fi amenajat

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Consilierii locali se întalnesc luni, 7 noiembrie, într-o ședință extraordinară de Consiliu Local, pe ordinea de zi fiind doar două proiecte de hotărare. Primul dintre ele este proiect de hotărâre privind aprobarea neexercitării de către Municipiul Baia Mare a dreptului de preemţiune pentru cota de 5/18 din imobilul situat în Baia Mare,str. Piaţa Libertăţii nr.12, str.Podu Viilor nr.2, ,,Casa Bay ,,monument istoric cod MM-II-m-B-04457 conform Listei Monumentelor Istorice aprobată prin Ordinul ministrului culturii şi cultelor nr.2314/2004 cu modificările ulterioare,regim de înălţime S (parţial) +P+1 şi teren aferent 975 mp conform extras CF nr.105513 Baia Mare, respectiv proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza S.F. a proiectului „Pasaj Italsofa (Baia Mare – Grosi)”.

„Obiectivul s-a propus în vederea descongestionării traficului la intrarea în municipiul Baia Mare, pentru fluidizarea şi sporirea siguranţei circulaţiei pe reţeaua de drumuri internaţionale, drumuri naţionale și drumuri județene și totodată pentru protejarea mediului înconjurător.

Traficul de tranzit este deosebit de aglomerat în această zonă, iar timpul de deplasare pentru accesul în municipiu și dinspre municipiu spre localitățile învecinate este mare, îngreunând circulația. De asemenea, din cauza traficului de tranzit generat de Varianta de ocolire Baia Mare și DJ182B se produc foarte frecvent ambuteiaje la intrarea/ieșirea din municipiu atât pe DJ 182B cât și pe Varianta de ocolire Baia Mare.

Obiectul 1. Lucrari de drumuri
Caracteristicile drumului DJ 18281, 16!+795, la intersectie cu centura ocolitoare
la km 5+035.
Suprafata studiata – 45.710 ,p;
Clasa tehnicd – lV;
Clasa de importante a drumului – C – normald;
Viteza de proiectare – 25 kmlh;
Parte carosabila in zona intersectiei de intrare cAt gi de iegire – 8.00 m reprezentate
prin 2 benzi x 4.00 m (cAte una pe sens) despdrlite de pasajul proiectat;
Trotuar 2 x 1.0 m cu panta de 2,5o/o;
Platforma – 10,0 m;
Panta transversala a drumului este tip acoperis de 2,5o/o;
Obiectul 2: Pasaj
Pasajul va avea lungimea totala de 650 ml si va fi compus din 11 de deschideri (331,05m) si doua rampe in lungime totala de 318,95 ml. Suprastructura pasajului – 11 deschideri, în sens transversal fiind dispuse pe fiecare deschidere cate 10 grinzi avand lungimea de 30,00 m și inălțimea de 1,03 m. Peste grinzi se va turna o placa de suprabetonare din beton armat 835/45, peste placă se va așterne o hidroizolație de 1 cm grosime, protecția hidroizolatiei din BA8 in grosime de 3 cm si straturile rutiere 2×4 cm BAP16 în vederea racordarii cu terasamentelor, in spatele culeelor se vor executa placi de racordare din beton armat C25130.

Umplutura din corpul rambleelor rampelor va fi sustinuta de fundatii adancite de parapet cu elevatia 1,50 – 4,50 m in lungime totala de 430,00 ml. Obiectul 3: Pod pe Varianta de ocolire la Km 5+110 – grinzi din beton Gp 42-6, cu corzi aderente, L=6,00 m. Placa de suprabetonare va fi realizată din beton armat C30137, avand grosime variabilă 10+28 cm. Calea de rulare va fi compusă din membrană hidroizolantă pentru poduri, gard de protectie a hidroizolatiei din beton C30137 si imbrăcăminte asfaltică alcătuită din BAP16 de 4,0 cm gi BAP16 de 6,0 cm.
Obiectul 4: Pod pe DJ 1828la Km 3+870 – Grinzi din beton Gp 42-6, cu corzi aderente, L=6,00 m. Placa se suprabetonare va fi realizată din beton armat C30137, avand grosime variabilă 10+28 cm, calea de rulare va fi compusă din membrană hidroizolantă pentru poduri, gard de protecție a hidroizolatiei din beton C30137 si imbrăcăminte asfaltică alcătuită din BAP16 de 4,0 cm gi BAP16 de 6,0 cm.

Obiectul 5: Podet pe DJ 1828la Km 3+617 – podețul va fi executat din 23 de elemente prefabricate tip P2. Acestea vor fi pozate prin intermediul unui mortar de poza de 2 cm pe o fundatie din beton C25130 de 1 ,00 m grosime. Calea de rulare va fi compusă din beton de panta C30137, membrana hidroizolanta pentru poduri, sapa de protecție a hidroizolaliei din beton C30/37 si îmbrăcăminte asfaltica alcătuită din A822,5 de 6,0 cm, BAD22,4 de 6 cm si BA16 de 4,0 cm. Pentru asigurarea iluminatului pe timp de noapte se va realiza un sistem de iluminat public. Se vor monta stalpi de iluminat cu inaltimea de 8,00 m, zincati si vopsiti cu culoarea verde. Pe stalpii de ilumnat se vor monta camera de supraveghere video”, se precizează în raportul de specialitate la acest proiect de hotarare.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu