- Publicitate -
Ad imageAd image

TAXI VERSUS RIDESHARING – Ministerul Transporturilor vrea să schimbe regulile jocului

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunţat deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a unui proiect de act normativ și anume Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență nr.49/2019, cu modificările și completările ulterioare. Proiectul are legătură cu protestele taximetriștilor din ultimele săptămân, fiind acum un adevărat conflict între cei cu taxi și cei cu ridesharing. Mai ales că la ridesharing ai tarif diferențiat, adică pleci cu un preț iar la destinație ajungi cu alt preț.

Unii spun că acest proiect de lege nu aduce nimic bun. Asta fiindcă nu se va mai putea face transport alternativ cu auto închiriate sau care au contract de comodat, vor crește amenzile aplicabile șoferului sau șoferii vor trebui să fie angajați sau conducători titulari ai plaformelor de ridesharing.

Potrivit Ministerului Transporturilor, modificările prevăzute în proiectul de act normativ vizează clarificarea calculului vechimii autoturismului, se apreciază că aceasta va avea efecte pozitive în ceea ce privește reducerea timpului de eliberare prin eliminarea unor corespondențe în vederea clarificării aspectelor de acest gen, abordarea în mod uniform a modului de deținere a autoturismelor cu transportul în regim de închiriere, respectiv în regim de taxi, eliminarea prevederii ca la solicitarea eliberării copiei conforme, operatorul de transport alternativ să depună copia autorizației de transport alternativ, în vederea simplificării procedurii, eliminarea prevederilor referitoare la înlocuirea unui autoturism, cât și a cazurilor de înlocuire a unui autoturism, deoarece acestea nu are efecte având în vedere că eliberarea copiilor conforme este reglementată sau modificarea ecusoanelor astfel încât să poată fi observate de la distanță autoturismele care efectuează transport alternativ, în vederea îmbunătățirii activității de inspecție și control.

Se mai dorește eliminarea unor inadvertențe între obligațiile prevăzute și sancțiunile aplicabile unor articole în vederea îmbunătățirii controlului, actului normativ sau corelarea prevederilor privind deținerea și afișarea ecusoanelor, respectiv corelarea sancțiunilor referitoare la ecusoane și efectuarea transportului alternativ prin intermediul unei platforme digitale neavizate tehnic de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.

Conform proiectului, în vederea obţinerii autorizaţiei pentru transportul alternativ operatorul de transport alternativ depune la agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. din judeţul unde îşi are sediul sau domiciliul, după caz, o serie de documente, prin care dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă și anume cerere, copie a certificatului de înregistrare ca transportator şi a certificatului constatator, eliberate de registrul comerţului, copie a certificatului de competenţă profesională pentru managerul de transport alternativ, în cazul persoanei juridice, ori copie de pe certificatul de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere, în cazul persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, obţinut conform reglementărilor specifice în vigoare, respectiv certificatul de cazier judiciar al managerului de transport alternativ în cazul persoanei juridice, sau certificatul de cazier judiciar al persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, din care să rezulte că aceştia nu au fost condamnaţi pentru infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice, infracţiuni privind traficul şi consumul de droguri, infracţiuni contra vieţii, contra integrităţii corporale sau sănătăţii, infracţiuni privind traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale sau infracţiuni contra patrimoniului.

Mai este necesar avizul medical şi psihologic al managerului de transport alternativ, în cazul persoanei juridice, sau al persoanei fizice titulare a persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale, cu menţiunea „apt”.” Apoi, „autorizaţia de transport alternativ se eliberează, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii, de către agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. competentă pentru o perioadă de 5 ani după plata de către operatorul de transport alternativ a unui tarif de 1.000 lei, achitat în contul acesteia.”

„Pentru autovehiculele deţinute în proprietate de către transportatorul autorizat, copia conformă se eliberează numai pentru acelea care sunt înmatriculate în judeţul respectiv sau, după caz, în municipiul Bucureşti. Copia conformă se va elibera pentru prima dată pentru o perioadă de 5 ani, numai pentru autoturismele care nu depăşesc vechimea de 5 ani de la data fabricaţiei. În trafic, pe durata efectuării curselor de transport alternativ, autoturismele înregistrate pe platforma digitală vor avea aplicate pe fiecare din portierele din spate, un ecuson autocolant ce va conţine următoarele elemente:
a) TRANSPORT ALTERNATIV;
b) localitatea de autorizare;
c) numărul copiei conforme;
d) ultima zi de valabilitate a copiei conforme a autorizației de transport alternativ;
e) numărul de înmatriculare al autoturismului”, se arată în proiectul de lege.

Dragoș HOJDA

 

 

 

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu