Cuprinsi de psihoza, baimarenii s-au aruncat pe oferta Kaufland in cursul noptii de miercuri spre joi, ca spre ultima sansa de supravietuire in aceasta iarna. La asa buluc de oameni la cele doua puncte din Baia Mare, ne-am fi asteptat sa vedem produse cu reducere de 90% sau chiar mai mult.
In fapt, totul a fost o strategie de marketing, pentru a goli buzunarele baimarenilor inaintea deschiderii Gold Plaza, programata pentru ziua de joi.
Anuntata cu surle si trambite, reducerea de 50% la legume si fructe a fost o mare inducere in eroare. Pretul produselor a fost ridicat inainte, dupa care a fost aplicata reducerea de 50%. Spre exemplu, bananele au costat 3,79 lei/kg peste saptamana, iar miercuri noaptea, acestea au putut fi cumparate la pretul de 2,79 lei. Cu reducerea de 50%, inseamna ca pretul a fost de 5,58 lei/kg.
Astfel de „reduceri” au mai fost aplicate si altor produse. Insa clientii nu s-au aratat deranjati deloc, preferand sa-si umple cosurile. Putine au fost bunurile de larg consum pentru care s-au aplicat reduceri consistente. Printre cele mai avantajoase se numara cartofii, uleiul (la fiecare 5 litri, s-a primit un litru in plus, pretul fiind de 4,99 lei/l) sau carnea de porc.
Cu toate ca la anumite produse nu s-a aplicat niciun fel de reducere (sau aceasta a fost nesemnificativa), cele de baza au trecut ca painea calda. Rafturile cu orez sau faina au fost printre cele mai cautate. Pe asta au mizat si managerii Kaufland, care au pus in practica o idee geniala, facandu-i pe baimareni sa-si umple plasele si portbagajele masinilor, cu oferte spectaculoase doar prin modul de prezentare. Urmeaza psihoza Gold Plaza. Sa vedem cat tine.
Ciprian DRAGOS