Nu întotdeauna personalul medical care activează în cadrul celei mai mari unități sanitare cu paturi din județ are un comportament care să îi facă cinste. O recunoaște și managerul unității spitalicești, Alexandru Oros, care recunoaște că are destule reclamații pe această temă de la maramureșeni și nu numai. Și au fost aplicate și sancțiuni, atunci cand situația a impus-o.
„Îmi doresc să avem servicii medicale de cea mai înaltă clasă, de comportament politicos din partea asistenților, a medicilor, a infirmierilor sau a îngrijitorilor. Avem și reclamații legate de comportamentul personalului medical, pentru că nu există pădure fără uscături. Dacă alte spitale au probleme la capitolul dotări-aparatură medicală, dotări hoteliere, nu este cazul nostru. Avem aparatură medicală, avem condiții hoteliere și atunci mai avem această componentă care ține de latura umană a omului, empatie, politețe… În etapa vindecării inclusiv o vorbă bună spusă la momentul potrivit ajută, e adevărat. În general mă ocup personal de acest gen de chestiuni.
Lumea îmi scrie pe facebook, îmi trimit mesaje pentru că numărul de telefon e public. Mă ocup personal pentru că nu neapărat vreau să văd cine are dreptate, ci pentru a înțelege mai bine ce anume a generat reclamația în sine. Pentru că acolo intervin, pe traseul problemei și pot să fac și o selecție din asta, o selecție a personalului. Trebuie să înțelegem că nu toți oamenii, nu toți asistenții medicali de exemplu, sunt meniți să lucreze cu oamenii. Sau sunt meniți să fie în ambulator, nu toți au veleități de comunicare și atunci la înțelegere îi mut, repartizez undeva să nu relaționeze cu oamenii, toate făcute conform Codului Muncii. Au fost și cazuri cand am aplicat sancțiuni, conform codului muncii, avertiemente verbale, scrise sau chiar mai mult”, a declarat, pentru ziarmm.ro, Alexandru Oros.
Dragoș HOJDA