Mai mult de jumătate dintre români schimbă anvelopele mașinii personale o dată la doi sau trei ani. Cel puțin asta arată datele unui sondaj, „În siguranță la volan”, realizat în perioada 13 iunie-13 iulie 2022 pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online. Conform acestuia, aproape trei sferturi dintre români (71.5%) spun că folosesc anvelopele de iarnă și de vară pentru autoturismul personal, în timp ce mai puțin de o treime (28.5%) utilizează anvelopele de tip all season, potrivit unui studiu Arcoplast Anvelope.
„În ceea ce privește bugetul acordat pentru achiziționarea unui set de 4 anvelope, mai mult de jumătate dintre respondenți (53%) au precizat că sunt dispuși să plătească între 800 și 1.200 de lei. 28,8% dintre participanții la sondaj au spus că alocă peste 1.200 de lei pentru cumpărarea unui set de 4 anvelope, în timp ce 18,2% au răspuns că cheltuiesc între 600 și 800 de lei pentru același tip de produs.
La întrebarea „Cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, mai mult de jumătate dintre români (57,9%) spun că achiziționează anvelope noi o dată la doi sau trei ani. La aceeași întrebare, 10,3% dintre respondenți au răspuns că înlocuiesc anvelopele mașinii personale cu unele noi o dată pe an, în timp ce 29% au spus că fac această achiziție o dată la patru sau cinci ani, în timp ce 3,2% înlocuiesc anvelopele vechi cu unele noi o dată la șase sau mai mulți ani.
Când vine vorba de sursele de achiziționare a anvelopelor pentru autoturismul personal, două treimi dintre respondenți (66,1%) au afirmat că își cumpără anvelopele pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau de la dealeri locali. Aproape un sfert (24,4%) au răspuns că magazinele online sunt sursa din care cumpără anvelope, 7% au ales ca răspuns varianta „hypermarket”, în timp ce 2,5% folosesc surse multiple de achiziționare a anvelopelor”, arată cei care au inițiat studiul.
La întrebarea „Cât de important este pentru dumneavoastră prețul anvelopelor atunci când urmează să le achiziționați?”, 87,8% au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important, în timp ce 10,2% au afirmat că acordă o importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% dintre respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau deloc important.
Studiul a mai scos la iveală faptul că alte criterii importante în procesul de achiziționare a anvelopelor pentru mașina personală sunt marca, eficiența, rezistența, zgomotul produs la rulare, precum și frânarea și manevrabilitatea pe diverse tipuri de carosabil.
Mai spunem doar că participanții la sondaj au mai răspuns că, pentru a se decide în legătură cu achiziționarea de anvelope pentru autovehiculul personal, folosesc ca sursă principală de informare site-urile de specialitate (64%). 29% au spus că apelează la service-uri auto, dealeri locali și mecanici auto, 4% se bazează pe materiale promoționale, 2,6% pe sfaturile prietenilor, iar 0,4% folosesc alte surse de informare. Cercetarea a fost realizată la solicitarea Arcoplast Anvelope, de către Mediabook Company.
Dragoș HOJDA