Site-ul agenţiei de presă Reuters va putea fi consultat doar în baza unui abonament, au anunţat joi reprezentanţii companiei, care doresc să atragă în acest fel o clientelă profesionistă ce va avea acces la un conţinut media mult mai amplu în raport cu articolele care sunt disponibile spre consultare în prezent, relatează AFP, informează AGERPRES.
Până acum gratuit şi considerat o vitrină a agenţiei, Reuters.com va propune un abonament de 34,99 de dolari pe lună. Site-ul va putea fi consultat în regim de gratuitate în limita a cinci articole pe durata perioadei de lansare a noului format, au precizat reprezentanţii Reuters într-un comunicat.
Entitate a grupului canadian de produse media şi servicii Thomson Reuters, agenţia Reuters propune conţinuturi atât pentru particulari, prin site-ul şi aplicaţia sa, cât şi pentru companii, inclusiv pentru firme media care difuzează apoi conţinuturile Reuters în spaţiul online, uneori în regim de gratuitate.
În 2018, Thomson Reuters a cedat grupului de investiţii Blackstone divizia sa „Financial and Risk”, care include terminale financiare şi date bursiere, principala sursă de venituri de până atunci a grupului canadian.
Relocată într-o nouă filială a grupului Blackstone, denumită Refinitiv, acea divizie a încheiat cu Thomson Reuters un contract pe 30 de ani, ce prevede ca agenţia Reuters să îi furnizeze conţinuturi, contra unei sume de 325 de milioane de dolari pe an. În ianuarie, filiala Refinitiv a fost cumpărată cu 27 de miliarde de dolari de Bursa din Londra (LSE).
Contractul cu Refinitiv asigură aproximativ jumătate din cifra de afaceri a agenţiei de presă, care a fost de 628 de milioane de dolari în 2020, la un profit de exploatare de 73 de milioane de dolari.
Odată cu lansarea ofertei cu plată, site-ul Reuters va trece şi printr-o procedură de înnoire, urmând să ofere abonaţilor o prezentare mai bogată şi mai dinamică. Abonaţii vor avea astfel acces la conţinuturi pe care nu puteau să le consulte până acum utilizatorii site-ului în versiunea sa gratuită.
Reuters va pune la dispoziţia cititorilor informaţii specifice, susceptibile să îi intereseze pe profesioniştii din diverse domenii, mai ales pe cei din sectoarele energiei, sănătăţii, industriei automobilelor, mediului şi transporturilor.
Iniţiativa reprezintă „cea mai importantă transformare digitală în ultimul deceniu” pentru Reuters, a declarat directorul de marketing Josh London, citat într-un comunicat. Agenţia Reuters are 2.500 de jurnalişti, repartizaţi în 200 de oraşe din lumea întreagă.
În mai 2018, agenţia Bloomberg a decis ca site-ul ei să treacă de la versiunea gratuită la versiunea cu plată, practicând un tarif identic cu cel anunţat joi de Reuters – 34,99 de dolari pe lună.