Nu ești român dacă nu ai stat minimum zece minute la telefon, în așteptare, pentru a fi preluat de către un operator uman pentru a solicita o informație, a face o reclamație sau a rezolva o problemă legată de un prestator de servicii din România.
Fie că vorbim de operatorii economici publici sau privați, cu toții au creat labirinte de așteptare în care consumatorul este captiv, de cele mai multe ori, așteptând minute în șir până când apelul va fi preluat de către o persoană din centrul de asistență telefonică.
Fie că vorbește cu un robot, fie că ascultă o melodie în continuu, timpul se scurge și consumatorul este blocat cu telefonul la ureche fiind obligat să aștepte în continuare.
De multe ori, se întâmplă ca apelul sa fie întrerupt și astfel minutele petrecute în așteptare vor deveni doar o risipă de timp, fiind nevoit să reiei întregul proces de la capăt.
Lipsa de respect a operatorilor economici față de client a ajuns la final, pentru că Senatorul USR, Dan Ivan, împreună cu alți colegi senatori: Sergiu Vlad, Robert Zob, Cristian Ghica și Raoul Trifan, au depus un proiect de lege prin care prestatorii de servicii din România vor fi obligați să preia apelurile din centrul de asistență în maximum cinci minute de la inițierea acestora de către beneficiari.
“Astfel, un operator uman, și nu un robot, va trebui să ne preia apelurile, indiferent de prestatorul de servicii la care apelăm, în maximum cinci minute de când le-am inițiat. Cei care nu vor face aceste lucruri vor fi amendați conform prevederilor legale.
Așa cum alte țări civilizate din Uniunea Europeană au reușit să facă acest lucru, era momentul ca această intervenție legislativă să apară și în România. Într-o eră a digitalizării, când cozile din fața sediilor prestatorilor de servicii au fost, în sfârșit eliminate, timpul nostru încă este risipit așteptând cu telefoanele la ureche.
Sper că acest proiect să fie votat și de ceilalți colegi parlamentari, cu toții să se gândească la problema majoră pe care această inițiativă o va soluționa, iar dacă va fi promulgată drept lege, prestatorii de servicii din România vor avea la dispoziție jumătate de an să își pună la punct centrele de asistență client, astfel încât să poată respecta normele legale”, a declarat senatorul de Maramureș Dan Ivan.