Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație trage un semnal de alarmă şi reafirmă că infrastructura rutieră precară imprimă o stare permanentă de pericol în desfăşurarea traficului rutier, conducând la sau favorizând producerea accidentelor cu urmări dintre cele mai grave.
Într-un comunicat de presă, conducerea AVAC ține să arate că la începutul lunii trecute „ne-am adresat Comisiei Europene cu rugămintea de a ne acorda sprijin pentru îmbunătăţirea climatului de siguranţă rutieră iar răspunsul, pe care îl găsiţi integral mai jos pe site-ul nostru, ne-a confirmat că există o preocupare susţinută la nivelul Comisiei pentru sprijinirea autorităţilor noastre în strategia de siguranţă rutieră, cunoscând această situaţie îngrijorătoare”.
„Răspunsul Direcţiei Generale Mobilitate şi Transporturi din cadrul Comisiei Europene întăreşte ceea ce noi am susţinut cu tărie în ultimii ani şi anume faptul că infrastructura rutieră precară ESTE UN FACTOR CHIEIE în România, ce trebuie cu prioritate îmbunătăţită. Avem informaţii că atât ARR – instituţie care ar trebui, prin inspectorii de siguranţă rutieră să verifice periodic starea drumurilor din România, cât şi CNAIR – instituţie care administrează cea mai mare parte din reţeaua naţională de drumuri, abordează cu superficialitate problema siguranţei rutiere, aspect de o gravitate deosebită, cu consecinţe dramatice pentru siguranţa cetăţenilor, dar şi cu costuri sociale importante.
AVAC verifică în prezent împrejurările în care a fost posibil accidentul rutier din data de 26.05.2021 de pe Autostrada Bucureşti-Piteşti, întrucât lipsa marcajului rezonator de delimitare a părţii carosabile ar fi putut reprezenta principalul factor de risc. Reamintim că pe autostrăzi, drumuri expres şi drumuri naţionale deschise traficului european este obligatoriu ca la delimitarea părţii carosabile să fie aplicat marcaj rezonator, şi nu de alt tip, aşa cum s-a întâmplat pe A1”, precizează preşedintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, Cătălin Codescu.
Dragoș HOJDA