ȘCOLI MICI – Proiect pentru prevenirea abandonului școlar

Ad imageAd image
Abandonul școlar este o problemă în multe din școlile din România. Mulți nu mai sunt atrași de școală și preferă să renunțe la ea. Se știe că reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii rămâne prioritară pe agenda Ministerului Educației, care a lansat în consultare publică Ghidul solicitantului aferent apelului de proiecte PNRAS Runda a II-a Școli mici, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta C15: Educație.
„Vorbim de un proiect strategic în vederea sprijinirii școlilor mici, cu efective sub 40 de elevi în ciclul gimnazial (școli-țintă), pentru a reduce abandonul școlar. Pentru această cerere de propunere de proiect, solicitantul eligibil este Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (UMPFE) din cadrul Ministerului Educației. UMPFE poate aplica în beneficiul unităților de învățământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică, având efective de mai puțin de 40 de elevi de gimnaziu, respectiv o rată de abandon școlar ridicată și performanță școlară scăzută la acest nivel de învățământ.
Scopul proiectului finanțat în cadrul acestui apel este prevenirea și reducerea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii, incluzând reducerea absenteismului, creșterea rezultatelor școlare, inclusiv recuperarea pierderilor în învățare/întârzierilor în dezvoltarea competențelor de bază (scris, citit, socotit), respectiv a competențelor corespunzătoare vârstei elevilor, creșterea motivației elevilor pentru învățare și continuarea studiilor sau dezvoltarea abilităților socio-emoționale, inclusiv autonomie, perseverență, abilități sociale, comunicare și colaborare”, anunță Ministerul Educației.
Dragoș HOJDA
Distribuie articolul
Adaugă un comentariu