- Publicitate -
Ad imageAd image

SCHIMBĂRI – Legislația achizițiilor publice se modifică în curand

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Modificarea legislației achizițiilor publice și a procedurilor de eliberare a avizelor a intrat în linie dreaptă, propunerile fiind acum în faza de consultare publică pe siteul Ministerului Transporturilor. Printre altele, oficialii Ministerului Transporturilor ne spun că vor fi eliminate întarzierile artificiale în evaluarea ofertelor, va fi stabilit un singur termen limită pentru răspunsul către ofertanți, privind documentele justificative.

„Eliminăm OFERTELE nejustificat de mici, care duc la blocarea proiectelor din cauză că Antreprenorii nu mai au bani suficienți pentru a finaliza contractele, stabilim un prag de 80% pentru oferte, sub acest prag ofertele vor fi considerate neobișnuit de scăzute, aceste oferte vor fi supuse unei noi analize, respectiv dacă se constată că prețurile consemnate sunt sub valoarea de piață, ofertele vor fi respinse. Eliminăm BLOCAREA contractelor în faza de implementare din cauza creșterii prețurilor. Introducem obligația ajustării prețurilor pentru contractele cu o durată mai mare de 6 luni, în funcție de evoluția prețurilor din piață (în baza unei formule de ajustare), eliminăm CONTESTAȚIILE nejustificate. Autoritatea va reține obligatoriu cauțiunile firmelor care pierd contestațiile”, spune Sorin Grindeanu.

În ceea ce privește faza de implementare, se va elimina „ȘANTAJUL antreprenorilor care după semnarea contractelor nu se mobilizează și nu respectă termenele contractuale.  Contractantul neserios va putea fi înlocuit cu un nou Contractant, fără a mai fi relicitat întregul contract. Eliminăm ÎNTÂRZIERILE PE TERMEN LUNG și INDISCIPLINA. Emiterea unor certificate intermediare privind stadiul de execuție, din 90 în 90 de zile. Antreprenorul notificat negativ cu aceste Certificate Intermediare nu va mai putea câștiga licitații dacă participă în perioada în care are deja în derulare un contract pe care întârzie. Eliminăm NOTIFICĂRILE (CLAIMURILE) depuse chiar la începutul contractelor, introducem ordine de începere separate pentru faza de Proiectare și pentru faza de Execuție. Antreprenorul nu va mai putea pretinde cheltuieli suplimentare pe motiv că și-a mobilizat inutil resursele

Pentru faza de avizare, eliminăm TIMPII PIERDUȚI provocați de birocrația excesivă în domeniul exproprierii terenurilor deținute de autoritățile publice locale. Terenurile din proprietatea autorităților locale se vor transfera de drept în cea a Autorității Contractante care derulează proiectul. Se impune un termen de 15 zile calendaristice de la depunerea solicitării pentru analizarea documentației necesare eliberării, certificatelor de Urbanism
Avizelor de la Apele Române/ ISU/ Consiliilor Locale/ Proprietarilor de utilități. Dacă aceste entități au observații, pot emite doar o singură dată certificate, avize sau autorizații condiționate. Ulterior măsurilor pe care beneficiarul le ia conform cerințelor din document, autoritățile respective nu mai pot emite alte solicitări. Autoritățile în cauză sunt obligate să emită autorizațiile în termen de 5 zile după ce beneficiarul îndeplinește condițiile, în caz contrar se va considera că documentele respective au fost emise tacit”.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu