Un proiect important care a trecut de aprobarea guvernului în ședința din data de 24 mai vizează debirocratizarea înmatriculărilor. Autoritățile au precizat că sunt peste 1,6 milioane de operațiuni, peste 1,5 milioane de cetățeni români care doar anul trecut a trebuit să meargă la ghișee pentru a-și înmatricula mașinile, pentru a le radia sau pentru a face transferul de proprietate.
„Prin intermediul deciziei luate, prin ordonanța de urgență, se abilitează Direcția Generală de Permise de Conducere și Înmatriculări, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, să creeze aplicația prin care cetățenii care doresc să facă astfel de operațiuni de înmatriculare, de transcriere a dreptului de proprietate sau de radiere să nu mai fie nevoie să se deplaseze la un sediu al serviciilor de înmatriculare, pentru a nu mai pierde timp și pentru a putea rezolva, fără să se deplaseze de la serviciu sau de acasă la un ghișeu al MAI.
Aplicația, după cum spuneam, va fi gestionată de Direcția de permise și înmatriculări. Cetățenii vor introduce doar un set minim de date necesare pentru a identifica mașina și, după caz, să adauge eventual înscrisuri în formă electronică pentru a putea face operațiunile de înmatriculare, transcriere sau transmitere a dreptului de proprietate. Este încă un pas către normalitate, care se adaugă la posibilitatea de a obține online certificatul de cazier judiciar, accesarea online a istoricului sancțiunilor auto, programarea, prin intermediul platformei MAI, pentru a obține un pașaport sau obținerea de avize pentru construcții și amenajarea teritoriului în format online”, precizează oficialii Guvernului.
Ministerul Afacerilor Interne ține să arate că „aplicația va fi gestionată de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări din Ministerul Afacerilor Interne și va permite cetățenilor să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului și, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulație, precum și declarare fiscală sau radiere din evidențele fiscale (documente de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificat de distrugere, etc.)”.
Dragoș HOJDA