Asociaţia Elevilor din Constanţa solicită desfiinţarea examenului de Bacalaureat! Nu e o glumă, este o solicitare oficială făcută de către asociația mai sus amintită, fiind criticat modul în care elevii sunt evaluaţi după 12 ani în învăţământ! Asta fiindcă, susține Asociația mai sus amintită, sistemul de învăţământ liceal trebuie regândit.
„Săptămâna trecută, în perioada 4-6 martie au avut loc simulările naţionale ale examenului de Bacalaureat. Elevii au fost dezamăgiţi de subiecte, spunând că sunt ineficiente, iar profesorii încearcă să înţeleagă noul mod de corectare digitală a examenelor.
Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare îngrijorare pentru toţi elevii. În timpul liceului, elevii sunt învăţaţi să tocească, nu să şi înţeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor. Elevii ajung să înveţe doar ca să ia examenul şi să scape de o grijă, nu ca să îşi testeze cunoştinţele, deoarece acesta nu face asta.
Reprezentanţii Parlamentului nu au luat în serios acest examen, ba chiar au introdus tot felul de discipline exotice la care elevii sunt testaţi. În trecut, Ministerul Educaţiei a echivalat probele examenului cu rezultatele dobândite în liceu, astfel i-am văzut inutilitatea, chiar din partea reprezentanţilor educaţiei.
Din păcate, în România a crescut rata analfabeţilor funcţionali. 42% dintre elevii din ţară nu pot interpreta o informaţie şi nu pot avea propriile idei, din cauza faptului că au fost învăţaţi să tocească pentru a trece de un examen.
Examenul de Bacalaureat este inutil, având în vedere că multe facultăţi au examen de admitere, iar cunoştinţele de bază ale elevului au fost deja testate înainte de admiterea la liceu. În plus, nu testează adecvat competenţele reale ale elevilor, iar aceştia rămân cu o înţelegere superficială a conceptelor importante. Solicităm crearea unei comisii de experţi care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoştinţele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora! Solicităm eliminarea examenului de Bacalaureat, care nu verifică adevăratele competenţe ale elevilor!
Bacalaureatul este un examen din inerţie, nu ştim ce vrem cu el, ci doar ne-am obişnuit să îl dăm în fiecare an, fără vreun scop sau beneficiu. În plus, nici măcar nu îi cunoaştem baza legală, având în vedere faptul că nici Legea Educaţiei nr. 1/2011, nici Legea Învăţământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat cu privire la acesta. Pe lângă faptul că materia este foarte multă, este învechită. Este total absurd ca o ţară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forţaţi să înveţe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen.”, spune Lorena Drăguşin, preşedinte AEC.
Dragoș HOJDA
FOARTE BINE!
Cu informațiile la un click distanță, memorarea în vederea unui examen este învechită. Bacalaureatul devine astfel un exercițiu inutil de reținere temporară a cunoștințelor, în loc să promoveze înțelegerea profundă și aplicarea acestora în practică.
Bacalaureatul încurajează un model rigid și standardizat de evaluare care nu reușește să recunoască și să valorifice diversitatea de talente și abilități ale elevilor. Această abordare îi desconsideră pe cei care au succes în domenii neconvenționale sau care necesită o abordare creativă.
Testarea memoriei într-un mediu controlat nu pregătește elevii pentru provocările reale ale lumii. Abilitățile necesare pentru a face față problemelor complexe și pentru a inova nu sunt evaluate în mod corespunzător în cadrul Bacalaureatului, ceea ce îl face INUTIL în a furniza un standard adecvat de pregătire.
Bacalaureatul perpetuează ideea că educația tradițională este singura cale spre succes, ignorând oportunitățile mai relevante și personalizate pe care le oferă alte forme de învățământ și educație. În timp ce lumea evoluează, Bacalaureatul rămâne ancorat într-o paradigmă depășită și irelevantă.
În ansamblu, Bacalaureatul este o relicvă a unui sistem educațional rigid și învechit, care nu reușește să răspundă nevoilor și cerințelor unei lumi în continuă schimbare și care, în loc să încurajeze excelența și inovația, promovează conformismul și memorarea superficială.
Cu stima,
CINEVA FARA BAC
przentata
aceptabil,
Autocorectii