Apelurile la Call-center anticorupţie 0800.806.806 sunt efectuate în mare majoritate din mediul urban. O spun cei de la Direcția Generală Anticorupție, care precizează că în primele trei luni ale acestui an au fost înregistrate 5.945 de apeluri la Call-center anticorupţie 0800.806.806, cu 555 mai multe apeluri în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În baza informaţiilor de interes operativ transmise de apelanţi, au fost înregistrate un număr de 10 dosare penale.
„În primul trimestru al anului 2023, majoritatea apelurilor au fost iniţiate din mediul urban, acestea fiind statistic de trei ori mai multe faţă de cele iniţiate din mediul rural. Totodată, cele mai multe apeluri au fost efectuate din judeţul Olt, acestea fiind urmate de cele din judeţul Covasna şi de cele din municipiul Bucureşti.
În cursul anului 2022, s-au primit 20.805 de apeluri, iar în baza informaţiilor transmise de apelanţi au fost înregistrate un număr de 40 de dosare penale, fiind iniţiate şi derulate 10 acţiuni de prindere în flagrant. În ceea ce priveşte sesizarea faptelor de corupţie de către personalul Ministerului Afacerilor Interne, se remarcă faptul că, în cursul anului trecut, peste jumătate din cei care au apelat Call-center anticorupţie sunt agenţi de poliţie, cu vârsta de până în 30 de ani.
Sistemul Call-center anticorupţie a fost dezvoltat prin intermediul unui modul de management electronic al documentelor şi apelurilor, extins la nivel naţional, începând cu luna august 2022. Acesta oferă o modalitate facilă de comunicare şi de sesizare a faptelor de corupţie, reprezentând, în acelaşi timp, un mijloc de promovare a competenţelor DGA în spaţiul public.
În context, menţionăm faptul că cea mai scurtă perioadă în care s-a organizat şi realizat prinderea în flagrant este de 20 de minute de la momentul sesizării la Call-center anticorupţie”, precizează instituția amintită.
Dragoș HOJDA