- Publicitate -
Ad imageAd image

PROIECT DE LEGE – Se cere oprirea publicității la tutun

Ad imageAd image

Recent a fost depusă o iniţiativă legislativă care interzice reclamele la toate produselor din tutun, inclusiv la produsele noi din tutun încălzit şi a celor similare, pe lângă reclamele la ţigările clasice, care sunt deja interzise în UE.

Inițiatorii acestei inițiative legislative țin să arate că „chiar dacă nu sunt la fel de nocive ca ţigările clasice, noile produse din tutun încălzit sunt inductori ai dependenţei de nicotină. Mulţi tineri devin dependenţi de nicotină folosind astfel de produse, iar dependenţa este apoi uşor transferată către fumatul clasic”.

Datele oficiale arată că 17% dintre decesele din România sunt consecinţa unor boli cauzate de fumat, la fel ca şi 27% dintre decesele provocate de cancer în România, 9 din 10 cancere pulmonare fiind legate direct de fumat.

„Faptul că în România se promovează tutunul prin campanii de publicitate care ţintesc tinerii se datorează lipsei de acţiune a clasei politice. Industria şi-a conservat posibilitatea de a face reclamă şi de a promova activ fumatul de tutun încălzit prin complicitatea clasei politice. Marile oraşe sunt împânzite de reclame la tutun. Acest lucru trebuie să înceteze, dincolo de a fi un imperativ de sănătate publică este o obligaţie morală”, a declarat deputatul Adrian Wiener. Apoi, dacă luăm în considerare şi ţigările electronice, atunci 40% dintre adolescenţii din România fumează, mult peste media europeană.

„România are o problemă uriaşă de sănătate publică: consumul de tutun şi produse similare în rândul copiilor şi tinerilor. Rata mortalităţii prin cancer, consecinţă a consumului de tutun şi a produselor asemănătoare a explodat”, a adăugat deputatul Emanuel Ungureanu.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu