Este vorba despre o propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. În acest act normativ se precizează că tariful de distanță pentru timp de noapte este mai mare cu cel mult 50% decât tariful de distanță pentru timp de zi. Tariful de distanță aplicat în exteriorul localității de autorizare este mai mare cu cel mult 50% decât tariful de distanță aplicat în interiorul localității de autorizare pebtru timp de zi sau de noapte, după caz. De asemenea, tariful de pornire va fi egal cu cel mult dublul tarifului de distanță (lei/km).
Potrivit proiectului de lege, tariful de pornire este acel tarif exprimat în lei, înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei, care apare pe afișajul client odată cu activarea dispozitivului de control din poziția de operare „Liber” în poziția de operare „Ocupat” și care poate fi mai mare decât tariful de distanță, dar nu mai mare decât dublul acestui tarif.
Tot în noul proiect de lege se mai precizează că „în cazul în care în localitatea respectivă nu există transportatori autorizați care execută servicii de transport în regim de taxi, consiliul local poate aproba, numai în această situație, ca executarea acestor servicii să se poată realiza în gestiune directă, la cerere de compartimentul sau serviciul de specialitate al primăriei, în baza licenței eliberate de ANRSC, cu autovehicule deținute de acesta în proprietate ori în temeiul unui contract de comodat, închiriere sau leasing”.
În proiectul de lege amintit se mai arată că un manager de transport în regim de taxi și închiriere poate conduce activitatea a cel mult patru operatori de transport autorizați pentru tipul de transport respectiv: „În cazul transportului de persoane în regim de taxi, copia conformă, numită autorizație taxi, se va atribui prima dată pentru o perioadă de 5 ani, numai pentru autoturismele care nu depășesc vechimea de 10 ani de la data fabricației, alocându-se cu această ocazie și numărul de ordine. O autorizație taxi sau o copie conformă deținută se va putea prelungi pentru 5 ani numai dacă autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizației taxi nu depășește vechimea de 15 ani de la data fabricației.
Tot în această propunere legislativă se mai arată că taxiurile pot circula în localități pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport în comun fără a perturba circulația acestora.
Dragoș HOJDA