Tableta informatica iPad, ultimul produs revolutionar al Apple, a fost pus in vanzare sambata, la ora 09.00 (13.00 GMT), pe coasta de est a Statelor Unite, si circa 500 de clienti au participat la lansarea de la Apple Store, de pe Fifth Avenue din New York, relateaza agentiile internationale de presa.
Dupa o numaratoare inversa demna de trecerea intr-un nou an, magazinul si-a deschis usile clientilor, care si-au manifestat bucuria prin aplauze, sub ochii a numerosi jurnalisti care au participat la eveniment.
Foarte multi impatimiti de gadgeturi au venit si s-au asezat la coada in magazin cu 24 de ore inainte de punerea in vanzare a iPad.
Totusi, agitatia a fost vizibil mai scazuta in comparatie cu aceea care s-a produs inainte de lansarea, in vara lui 2007, a lui iPhone, intrucat atunci pasionatii au asteptat cinci zile in fata magazinului din New York pentru a fi siguri ca-si vor putea cumpara unul.
Tableta iPad este vanduta in magazinele Apple si in unitatile lantului de produse electronice Best Buy, pentru un pret care oscileaza intre 499 si 829 de dolari. Tot sambata vor incepe sa fie livrate si primele iPad-uri comandate pe internet.
Apple spera ca prin modelul iPad sa reuseasca acolo unde rivali precum Microsoft au esuat, si anume crearea unui succesor pentru un dispozitiv mai mare decat un telefon mobil si cu dotari mai putine decat un laptop. Cu o diagonala de 9,7 inchi, iPad este capabil sa navigheze pe internet, sa ruleze jocuri video si sa citeasca carti digitale. In ciuda lipsei unei camere web incluse sau a suportului pentru programul Adobe Flash, designul atractiv, aplicatiile captivante si capacitatile multitouch vor compensa lipsa Adobe, cred specialistii.
agerpres