Autoritatea pentru concurenţă din Polonia (UOKiK) a amendat compania americană Amazon cu 31 de milioane de zloţi (7,8 milioane de dolari) pentru că a indus în eroare clienţii în privinţa disponibilităţii produselor şi a datelor de livrare, transmite Reuters, informează AGERPRES.
UOKiK a precizat că a primit plângeri din partea clienţilor care nu şi-au primit comenzile.
„Consumatorul mediu are dreptul să presupună că opţiunile de achiziţie, disponibilitate şi datele de livrare oferite de comercianţi nu induc în eroare”, a declarat şeful UOKiK, Tomasz Chrostny.
Acesta a adăugat că UOKiK a analizat practicile Amazon, cum ar fi afişarea pe un ecran a perioadei în care comanda poate fi plasată, fără o garanţie că va sosi în intervalul de timp prevăzut.
Biroul de presă al Amazon a anunţat că firma va contesta amenda.
„Deşi majoritatea livrărilor noastre sosesc la timp, clienţii ne pot contacta în eventualitatea rară că se confruntă cu o întârziere sau o anulare a comenzii şi discutăm problema. Pe parcursul anului trecut, am colaborat cu UOKiK şi am propus multiple amendamente voluntare pentru a continua să îmbunătăţim experienţa clienţilor pe Amazon.pl. Urmăm strict normele legale în toate ţările în care operăm şi nu suntem de acord cu evaluarea şi amenda acordată de UOKiK”, a precizat compania americană.