- Publicitate -
Ad imageAd image

PASAJUL VĂCARILOR – Două variante propuse. Care sunt acestea și ce s-a decis

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Tot mai des se discută despre realizarea Pasajului Văcarilor, de la ieșirea din municipiu. Despre acest proiect ar urma să se discute și maine, 31 august, în ședința de Consiliu Local Baia Mare. Conform studiului de fezabilitate, traseul pasajului propus este pe amplasamentul situat pe raza administrativă a municipiului Baia Mare și pe raza administrativă a comunei Recea. Pasajul va fi de tip rutier, urmand a fi construit în așa fel încăt să poată prelua traficul de pe „Drumul Național Centura Baia Mare, drumul european E58/DN lC, drumurile locale din zonă, cu viitoarea variantă de ocolire Baia Mare și cu viitorul drum expres Baia Mare — Satu Mare”.

Pasajul va intersecta DN varianta de ocolire Baia Mare – Str. Europa, respectiv DN1C zona sens giratoriu Clubul Vacarilor. În zona pasajului și în zonele adiacente s-a identificat o subtraversare de gaz, în zona de intersecție dintre conducta de transport gaze Dn 300 Satu Mare – Baia Mare (NordII) si pasajul proiectat, conducta se va reloca din zona sensului giratoriu pe alt traseu, iar la subtraversarea drumului conducta nouă se va proteja cu tub metalic.

„La intersecția dintre conducta de transport gaze Dn 150 Racord SRM Sasar si DN – Varianta ocolitoare Baia Mare, conducta se va proteja cu tub metallic. Se va păstra distanța minimă de 22 m între conducta de transport gaze și axul drumului proiectat. Cu acordul administratorului drumului, distanța se poate reduce pană la limita zonei de siguranță a căii de comunicație, caz în care se va executa în clasa 4 de locație. Săpăturile în zona traseelor de cabluri se vor face numai manual, cu asistenţă tehnică din partea OD (operatorului de distribuție)”, se arată în studiul de fezabilitate.

Și avem două variante propuse. Varianta 1 – Pasaj 5 deschideri – Lungime suprastructura=130 m, Lungime totala=495 m: „Se propune realizarea unui pasaj, pe grinzi prefabricate din beton precomprimat, cu 5 deschideri 2×26+1×22+2×26 m, avand lungimea suprastructurii de cca. 130 m si lungimea totala de cca. 495 m. Gabaritul pasajului, in sectiune transversala, include partea carosabila, cu 4 benzi de circulatie si spatiu separator intre sensuri de 1.50 m. Spatiul de libera trecere pe sub pasaj va fi de 5.50 m. Gabaritul fiecarei suprastructuri va fi de 8.00 m parte carosabila si 2×0.50 m grinzile pentru amplasarea parapetelor de siguranta. Distanta (rostul longitudinal) dintre cele 2 structuri gemene, va fi de 0.50 m. Infrastructura podului va fi alcatuita din 2 culee si 4 pile din beton armat”.

„Varianta 2 – Pasaj 3 deschideri – Lsuprastructura=75 m, Ltotala=499 m. Se propune realizarea unui pasaj, pe grinzi prefabricate din beton precomprimat, cu 3 deschideri 26 + 22 + 26 m. Pentru asigurarea directiilor de mers s-au prevazut bucle de legatura (bretele), de o parte si de cealalta a rampelor de acces si un sens giratoriu sub pasaj. Sensul giratoriu va avea raza interioara de 16.00 m si raza exterioara de 33.00 m”, se precizează în studiul amintit.

La final soluția aleasă este cea cu cinci deschideri: „Proiectantul recomanda varianta 1 din mai multe considerente printre care amintim:-cele 2 deschideri in plus ofera oricand posibilitatea folosirii acestora ca si spatii de traversare, posibil pentru drumuri agricole;-in varianta 2 (3 deschideri) vom avea umpluturi mai mari respectiv elevatii foarte mari ale zidurilor de sprijin;-nu in ultimul rand am avea considerente de ordin estetic, elevatiile mai mici ale zidurilor de sprijin se inscriu mai bine intr-o zona plată”.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu