- Publicitate -
Ad imageAd image

OFICIAL – Norma Euro 7, adoptată de Consiliul European. Ce alte schimbări se pregătesc pentru șoferi

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Apare Euro 7. Consiliul European și-a adoptat săptămâna aceasta poziția („abordarea generală”) cu privire la propunerea de regulament privind omologarea de tip a autovehiculelor și a motoarelor, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, în ceea ce privește emisiile și durabilitatea bateriilor, cunoscută mai bine sub denumirea „Euro 7”.

Consiliul European precizează că noul regulament, care reunește pentru prima dată într-un singur act juridic reglementările privind autoturismele, camionetele și vehiculele grele, urmărește să stabilească norme mai adecvate pentru emisiile vehiculelor și să reducă și mai mult emisiile de poluanți atmosferici generate de transportul rutier.

„Dorim să continuăm să urmărim obiectivul de îmbunătățire a calității aerului. Poziția noastră constă în a ne menține rolul de lideri ai mobilității viitorului și a adopta niveluri de emisii realiste pentru vehiculele deceniului următor, sprijinind în același timp industria noastră să facă pasul definitiv către autoturisme curate în 2035. Președinția spaniolă a fost receptivă la diferitele solicitări și petiții ale statelor membre și considerăm că, prin această propunere, am obținut un sprijin larg și un echilibru în ceea ce privește costurile de investiții ale firmelor producătoare și îmbunătățim beneficiile de mediu care decurg din regulament”, spune Héctor Gómez Hernández, ministru interimar al industriei, comerțului și turismului.

„Poziția Consiliului asigură un echilibru între strictețea cerințelor privind emisiile vehiculelor și investițiile suplimentare necesare în industrie, într-un moment în care producătorii europeni de autoturisme trec printr-un proces de transformare în vederea producerii de autoturisme cu emisii zero. Abordarea generală menține valorile-limită ale emisiilor și condițiile de efectuare a încercărilor existente în prezent pentru vehiculele ușoare. În cazul vehiculelor grele, valorile-limită ale emisiilor sunt mai scăzute, iar condițiile de efectuare a încercărilor au fost ușor ajustate. Euro 7 cuprinde, de asemenea, o dispoziție specială privind autobuzele urbane menită să asigure coerența cu obiectivul propus recent ca aceste vehicule să înregistreze emisii zero în 2030”, potrivit consilium.europa.eu.

Potrivit CE, Euro 7 stabilește valori-limită pentru alte emisii decât cele de gaze de eșapament, cum ar fi particulele provenite de la frâne și de la pneuri. În plus, regulamentul prevede cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor din autoturismele electrice și impune cerințe mai stricte privind durata de viață a vehiculelor. Regulamentul prevede, de asemenea, utilizarea unor tehnologii avansate și a unor instrumente de monitorizare a emisiilor. Mandatul ConsiliuluiConsiliul sugerează o serie de modificări pragmatice ale propunerii Comisiei, ținând seama, în același timp, de obiectivele în materie de mediu și sănătate.

Printre altele, poziția Consiliului menține condițiile de efectuare a încercărilor și valorile-limită pentru emisii existente (astfel cum sunt stabilite în Euro 6) pentru vehiculele din categoriile M1 și N1 (autoturisme personale și camionete)în cazul vehiculelor din categoriile M2 și M3 (autobuze și autocare) și al vehiculelor din categoriile N2 și N3 (vehicule utilitare grele), valorile-limită ale emisiilor sunt mai scăzute, iar condițiile de efectuare a încercărilor au fost ușor ajustate, comparativ cu Euro 6/VI. Textul Consiliului consolidează alinierea valorilor-limită ale emisiilor de particule la frânare și ale ratei de abraziune a pneurilor la standardele internaționale adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite. Poziția Consiliului ține cont de obiectivul propus recent ca autobuzele urbane să înregistreze zero emisii de CO2 în 2030. Aceasta stabilește, de asemenea, termene clare pentru adoptarea actelor de punere în aplicare (de către Comisie), pentru a oferi operatorilor economici claritate și securitate juridică

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu