Vești bune pentru cei care primesc pensia pe card. Aceștia vor avea de acum posibilitatea de a intra în posesia talonului de pensie (talonul mov) în format electronic. Casa Națională de Pensii a anunțat recent că aplicația care permite transmiterea documentului de informare în format electronic a devenit funcțională începand de ieri, 21 februarie.
Procedura prevede utilizarea unei cereri tip care se descarcă, se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se transmite prin Portal, accesând secțiunea „Depunere cereri și documente„.
„Pentru transmiterea documentului de informare prin funcționalitatea care a fost dezvoltata în PORTAL, cererea va fi adaugată în PORTAL numai prin contul personal al beneficiarului. Primul pas este accesarea contului online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a www.cnpp.ro, prin introducere e-mail și parolă, se accesează secțiunea „Completare formulare” – „Depuneri cereri si documente” – „Pensii” – „Document de informare”, se selectează „Transmiterea documentului de informare online” și se completează câmpurile obligatorii din fereastra „Depunere documente”, anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar există și posibiltatea ca acestea să fie modificate de solicitant. Numerele de dosar de pensie și de alte drepturi/indemnizații se preiau în mod automat din sistem. Documentul Cerere pentru transmiterea documentului de informare online trebuie încărcat. Acesta poate fi downloadat prin click pe Descarcă aici din fereastra Fișiere de încărcat. După descărcare, cererea tip se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se încarcă prin click pe butonul Alege fișier, se completează codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul Salvează și trimite, se afișează mesajul: Cererea a fost transmisă cu succes către CNPP. Mesajul indică faptul că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de pensionar la momentul completării electronice.
Beneficiarul va primi de la [email protected] un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat din PORTAL, beneficiarul va primi un alt e-mail de la [email protected], de înregistrare a cererii în cadrul sistemului CNPP – număr alocat din Registratura casei teritoriale de pensii unde s-a depus cererea, în secțiunea Cererile mele pot fi vizualizate detalii legate de cererea depusă, respectiv beneficiarul va primi un e-mail de informare după aprobarea cererii în cadrul sistemului CNPP”, arată Casa Națională de Pensii.
Pensionarii din Maramureș ar trebui să știe că exista doua posibilităti de accesare a documentului de informare de către solicitant. Documentul de informare poate fi accesat prin PORTAL, din contul utilizatorului: „Datele mele din sistemul public de pensii” -> „Document informare plata pensie”, respectiv documentul de informare poate fi accesat din e-mail-ul solicitantului unde se va transmite o informare ce conține linkul către documentul generat.
Accesarea documentului de informare generat în PORTAL se poate efectua doar in situația în care pe dispozitivul utilizat de solicitant, acesta din urma este logat in contul de PORTAL sau a salvat anterior datele de logare la PORTALUL CNPP.
În caz contrar, va apare un mesaj de tipul: Raportul solicitat nu există.
În această situație se accesesază contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principala a www.cnpp.ro, prin introducere e-mail și parolă, respectiv se accesează: „Datele mele din sistemul public de Pensii” – „Document informare plată pensie”. Verificarea autenticității documentului de informare de către instituții/societăți/autorități publice se poate face prin introducerea identificatorului unic existent pe documentul de informare, respectiv prin scanarea codului QR existent pe documentul de informare, ceea ce presupune folosirea unei aplicații de citire a codului QR.
Dragoș HOJDA