- Publicitate -
Ad imageAd image

Nigeria le cere tuturor media audiovizuale să renunţe la conturile lor de Twitter

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Nigeria le-a cerut luni tuturor posturilor de radio şi de televiziune din ţară „să suspende orice susţinere” pentru Twitter şi să renunţe imediat la conturile pe această reţea socială, a cărei utilizare a calificat-o drept „anti-patriotică”, relatează AFP, informează AGERPRES.

„Recomandăm tuturor companiilor audiovizuale să-şi dezinstaleze conturile de Twitter şi că utilizeze Twitter pentru a căuta informaţii sau surse de informaţie”, a scris directorul organismului de reglementare audiovizuală, National Broadcasting Commission (NBC), Armstrong Idachaba, într-un comunicat difuzat luni.

„Va fi considerat anti-patriotic pentru orice media din audiovizual să continue să susţină Twitter”, a precizat el.

Ministerul Informaţiei şi Culturii a anunţat vineri seară că guvernul „a suspendat, pentru o perioadă nedeterminată, activităţile reţelei sociale Twitter în Nigeria”.

Această decizie a fost luată după suspendarea, miercuri, de către Twitter, a unui mesaj al preşedintelui Buhari care ameninţa „să îi trateze cu un limbaj pe care îl înţeleg” pe responsabilii de violenţele actuale în sud-estul Nigeriei, atribuite de autorităţi separatiştilor igbo.

Postarea pe Twitter a fost puternic condamnată în întreaga ţară şi reţeaua socială a estimat că preşedintele nigerian a încălcat regulile de utilizare în materie de conduită care incită la ură.

Uniunea Europeană (UE), Marea Britanie, SUA şi Canada au acuzat suspendarea Twitter într-un comunicat comun şi ambasadorii lor au fost primiţi la o reuniune cu uşile închise luni dimineaţă la ministrul afacerilor externe, Geoffrey Onyeama.

„Interzicerea Twitter este în primul rând un mijloc de a închide gura media”, a declarat responsabilul web al unui canal de televiziune pentru AFP. „Trebuie să reacţionăm, pentru că, dacă nu reacţionăm, ei pot merge şi mai departe”, a adăugat el.

Media nigeriene au o foarte puternică prezenţă pe reţelele sociale, înregistrând milioane de abonaţi pe Twitter. Reţeaua socială este foarte populară în Nigeria, unde peste 39 de milioane din cele circa 200 de milioane de nigerieni au un cont de Twitter, potrivit unui sondaj.

Platformele joacă un rol important în dezbaterea publică, cu hashtag-uri de mare ecou, precum #BringBackOurGirls, devenit viral odată cu răpirea a 276 de eleve de gruparea Boko Haram în 2014, sau #EndSARS, care a dat în 2020 numele unei ample mişcări împotriva puterii şi a brutalităţilor poliţiei.

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu