- Publicitate -
Ad imageAd image

Masinile SC Lafarge circula ilegal pe strada Limpedea, din Baia Mare – Tot ilegal, firma a montat un indicator care o excepteaza de la interdictia accesului pe strada a masinilor de mare tonaj

Ad imageAd image
Ad imageAd image
Ad imageAd image

Zilele trecute, locuitorii Strazii Limpedea, din Baia Mare, ne-au trimis pe adresa redactiei o sesizare referitoare la o stituatie aberanta care dureaza de foarte multi ani. In zona respectiva se afla o cariera, unde lucreaza firma Lafarge. Cu toate ca pe strada exista o restrictionare a circulatiei pentru masinile care depasesc 7,5 tone, autovehiculele societatii trec zilnic pe strada, distrugand casele. Foarte multe dintre acestea au fisuri in ziduri si risca sa se prabuseasca.

Interdictia respectiva exista de foarte multi ani, dar ea nu se respecta. Vasile Barbul, directorul de Servicii Publice al Primariei Baia Mare, afirma ca idicatorul trebuie respectat intocmai, fara a exista vreo restrictie in acest sens.

„Sunt doua societati care exploateaza acolo, una dintre ele fiind Lafarge. Ambele au aviz din partea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale. Ambele s-au prezentat la Comisia de circulatie pentru a solicita aviz de a intra intr-o zona cu restrictie de tonaj, pentru ca pe Strada Limpedea exista o restrictie pentru masinile care depasesc 7,5 tone, incepand cu podul Limpedea.

Pe drumul respectiv nu exista exceptie. Pentru ca pentru niciun indicator de obligativitate nu poate avea exceptii. Societatea Lafarge nu are exceptie de intrare pe acea strada”, declara Barbul.

Cu toate acestea, masinile societatii Lafarge, cu greutati de pana la 50 de tone, circula pe drum. Vasile Barbul spune ca nu este treaba Primariei se verifice respectarea indicatorului, ci a Politiei Rutiere. Oamenii afirma ca au sesizat in nenumarate randuri Politia cu privire la nerespectarea indicatorului, insa nu s-a luat nicio masura.

Curios este faptul ca printr-o hotarare de Consiliu Local, Primaria a intrat intr-un soi de parteneriat cu Lafarge si cu Drusal SA, prin care societatea care exploateaza cariera si-a asumat obligativitatea asfaltarii drumului.

„Pentru ca au existat numeroase plangeri din partea locuitorilor de pe Strada Limpedea, am cerut Societatii Lafarge sa contribuie la repararea drumului. Si s-a pus un covor asfaltic de uzura de 5 cm, pe toata lungimea strazii. La acea vreme (2007), a costat 300 mii lei”, spune Barbul.

Evident ca investind bani in drum, societatea Lafarge beneficiaza de acesta. Mai mult, intr-o anumita perioada, s-a instalat chiar si o placuta care indica o exceptie de la acel indicator restrictiv, prin care se permitea masinilor societatii sa intre pe drum. Ea a fost montata fara autorizatie si apoi data jos de Vasile Barbul.

„Mi s-a spus ca este o astfel de tabla, care mentiona ceva de genul acesta, dar am dat-o imediat jos”, precizeaza Barbul.

Lafarge are autorizatie de exploatare si chiar de circulatie pe drumurile din Baia Mare, insa accesul pe strada este restrictionat pentru masinile care depasesc 7,5 tone. Cu toate acestea, masini cu gabarit de 7 – 8 ori mai mare circula pe Strada Limpedea fara probleme. Primaria ridica din umeri, precizand ca e treaba Politiei. Politia nu intervine pentru ca e mai usor sa ridici din umeri, iar cei care au de suferit sunt localnicii. Acestia spun ca singura masura care le-a mai ramas, pentru a se respecta masurile impuse prin indicatorul restrictiv, este aceea de a bloca strada.

Ciprian DRAGOS

Distribuie articolul
VOTĂM USR
ARE SENS?
Adaugă un comentariu