Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut cu 14%, înregistrând în februarie cel mai bun rezultat din ultimele două decenii, datorită cererii puternice din partea companiilor, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters, informează AGERPRES.
Deşi creşterea din februarie este pozitivă şi arată cererea solidă pentru cele mai noi vehicule, perspectivele pe termen lung vor deveni mai clare când se vor publica datele din martie, cea mai aglomerată lună a anului, a precizat SMMT. În februarie s-a înregistrat a 19-a lună de creştere consecutivă a livrărilor.
În februarie, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut cu 14%, la 84.886 de unităţi, cel mai bun rezultat din 2004. Vânzările de vehicule electrice pe baterii au crescut luna trecută cu 21,8%, cele pe benzină cu 13,3%, iar cele pe motorină au scăzut cu 7,4%.
În februarie, Dacia a vândut 1.245 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 21,65% faţă de perioada similară din 2023, când a înmatriculat 1.589 de unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în februarie se află Ford Puma, Volkswagen Golf, Volkswagen T-Roc, Kia Sportage şi Audi A3.
„La prezentarea bugetului, ministrul de Finanţe are ocazia să stimuleze cererea, reducând TVA la noile vehicule electrice şi la staţiile publice de încărcare”, se arată în comunicatul SMMT.
În primele două luni din acest an, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut cu 10,3%, la 227.762 unităţi.
În perioada ianuarie-februarie 2024, Dacia a vândut 3.332 vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 4,77% faţă de perioada similară din 2023, când a înmatriculat 3.499 de unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în primele două luni din acest an se află Ford Puma, Kia Sportage, Nissan Qashqai, BMW 1 Series şi MINI.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.