Există în județ puține locuri unde mai poate fi văzut trenul cu călători sau cu marfă, ca în vremurile bune cum se spune. Un astfel de loc este Săcelul, unde trenul ajunge din când în când, iar apoi pe la Vișeu de Jos, Sighet și spre Baia Mare și de aici spre Timișoara sau București. Doar că clădirea CFR din Săcel are mare nevoie de reparații. O parte dintre acestea au fost făcute anul trecut în vederea stopării degradării constructiei, din cauza infiltratiilor de ape pluviale. În anul 2020, susțin cei de la CFR, au fost executate lucrări de reparații la acoperișul clădirii de călători HM Săcel, care au constat în înlocuirea parțială a șipcilor de susținere a țiglelor, reparatii locale la invelitoare prin înlocuirea țiglelor deteriorate, respectiv reparații streașină din lemn.
„În cursul acestui an, funcție de fondurile bugetare alocate, va demara procedura de achiție pentru execuția unor lucrări precum reparaţii la şarpantă, prin înlocuirea tuturor elementele constructive din lemn care prezintă degradări (grinzi, căpriori, contrafişe, şipci) precum şi consolidarea şarpantei existente, înlocuirea învelitorii existente din ţigle, cu tablă tip Lindab (ţiglă metalică), de aceeaşi culoare şi formă cu cea învelitoarea existentă, reparaţii şi vopsitorii streaşină din lemn, reparaţii tinichigerie prin înlocuirea jgheaburilor şi burlanelor existente, cu altele noi din tablă protejată anticoroziv, înlocuire tâmplărie existentă din lemn, cu tâmplărie din PVC şi geam termopan, izolare termică a clădirii cu termosistem sau zugrăveli exterioare cu vopsea lavabilă”, precizează CFR.
Tot la Săcel se are în vedere, dacă vor fi bani suficienți, montare pardoseală nouă din parchet stratificat în birou IDM şi şef staţie, zugrăveli în spaţiile interioare, refacere peron la linia I prin montare pavele si borduri din beton prefabricate, montare lampadare tip stâlp pentru asigurarea iluminării peronului, respectiv montare bănci și coşuri pentru colectarea resturilor menajere.
Dragoș HOJDA