Ce ar insemna daca ar exista macar o agentie de turism in Romania care ar imparti beneficiul cu tine, realizat datorita vanzarilor generate de prietenii recomandati?
Poate vacanta nu ti s-ar mai parea la fel de scumpa, poate ai recupera din banii platiti si ti-ai putea permite o a doua vacanta, sau ai avea mai multi bani de cheltuit pe suveniruri…
Daca un furnizor de servicii de telecomunicatii te-ar considera partener de afaceri si ar imparti pe viata profitul cu tine pentru fiecare abonament suplimentar incheiat in familie sau pentru fiecare prieten pe care l-ai convins sa incheie un abonament la compania X, ar fi OK?
Daca investesti in monezi de aur sau argint pe care banca X le pune la dispozitia populatiei si fiindca esti multumit de avantajele pe care aceasta investitie le ofera , recomanzi si altora sa faca acelasi pas, ti-ai dori sa fii rasplatit de banca pentru clientii noi, adusi de tine?
Cum ar fi sa devii partenerul unui magazine cu produse de lux (ceasuri, bijuterii de aur cu diamante), sa ai parte din beneficiul lor pentru ca din recomandarile pe care le faci cifra lor de afaceri creste? Poate ti-ar reveni un ceas elvetian pe gratis sau poate inca o bijuterie, sau pur si simplu surprinzi pe cineva cu un cadou pretios …Ar fi bine, nu-i asa?
Daca tu ti-ai rezolvat o problema de sanatate si datorita recomandarilor tale au folosit si prietenii tai aceleasi produse, reusind sa-si vindece afectiunile de care sufereau, nu-i asa ca ai un plus de satisfactie? Nemaivorbind despre faptul ca deja banii pe care i-ai cheltuit pe produsele care le-ai folosit ti-au revenit inapoi din comisioanele de recomandare.
Intamplator sau nu, se spune ca facem recomandari inca de la varsta de 4 ani cand incepem sa-i vorbim mamei despre anumite obiecte vestimentare sau jucarii pe care prietenul si partenerul de joaca de la gradinita le-a cumparat de la magazinul X sau Y. Si eu si prietenul ne trezim ca facem reclama unor magazine fara ca proprietarul sa ne felicite macar ca aducem o contributie afacerii lui.
Si continuam o viata sa recomandam tot ceea ce ne place: o pizza delicioasa, un restaurant nou, o masina comfortabila etc, fara sa primim nimic in schimb. Foarte multe companii au schimbat strategia lor de marketing si au hotarat sa nu mai faca publicitate clasica, cheltuind sume uriase pentru promovarea lor ci sa plateasca comisioane celor care contribuie la vanzarea produselor sau serviciilor pe care le ofera spre vanzare pe diferite platform sau prin diferite cai.
Este un moment deosebit de prielnic pentru dezvoltarea acestui tip de afacere pentru ca din fericire criza ne scoate din zona de comfort, ne face sa ne folosim la maxim inteligenta, calitatile pe care nu le-am constientizat si sa contribuim la bunastarea noastra si a comunitatii din care facem parte, putin cate putin. Maica Tereza spunea ca daca fiecare ar matura treptele din fata usii, intreaga lume ar fi mai curata. Exact despre asta vorbim: hai sa ne dorim sa ne fie mai bine, hai sa punem umar langa umar si sa incepem sa ne facem viata mai frumoasa. Cum se face concret?
Luni, vorbeam despre sansa de a transforma o cheltuiala in investitie care iti poate aduce profit nebanuit si e prea devreme sa va dezvalui despre ce profituri vorbim. Astazi ti-am adus la cunostinta tipurile de produse si servicii in care veti avea ocazia sa faceti o investitie, mica sau mare, dupa puterea financiara a fiecaruia. Le repetam: vacante, servicii de telecomunicatii (oferta de tarife la convorbiri internationale extraordinar de mici – va vorbesc vineri despre acest subiect), monezi de aur si argint, colectii limitate si cu valoare numismatica, ceasuri elvetiene si bijuterii cu diamante si nu in ultimul rand produse wellness. Un subiect asupra caruia vom reveni lunea viitoare.