Pentru a deţine un automobil în Singapore, un cumpărător trebuie să liciteze mai întâi pentru un certificat special care în prezent costă peste 106.000 de dolari, echivalentul a patru automobile hibride Toyota Camry, transmite Reuters, informează AGERPRES.
Începând din 1990, Singapore a introdus certificatele de tip COE (-certificates of entitlement-), care oferă dreptul de a înregistra, deţine şi utiliza un vehicul în Singapore pentru o perioadă de 10 ani. Numărul de COE disponibile este decis de autorităţi la fiecare şase luni.
Cotele de certificate COE, oferite în cadrul unui proces de licitaţie, au făcut din Singapore cel mai scump oraş din lume pentru a cumpăra un automobil, în condiţiile în care costul unui COE pentru un automobil de talie mare s-a majorat de patru ori începând din 2020 şi până în prezent iar miercuri a atins valoarea record de 146.002 dolari Singapore (106.376 dolari SUA).
Dacă la costul unui certificat COE se adaugă comisioanele şi taxele de înmatriculare, un automobil nou Toyota Camry Hybrid costă în prezent 251.388 dolari singaporezi (183.000 de dolari SUA) în Singapore, faţă de 28.855 dolari în SUA. Comparativ, un mic apartament subvenţionat de stat în Singapore costă aproximativ 125.000 de dolari singaporezi.
În 2020, când mai puţini oameni din Singapore utilizau un automobil, preţul unui certificat COE a scăzut până la aproximativ 30.000 de dolari singaporezi. Însă revenirea din pandemie a dus la creşterea activităţii economice şi la majorarea achiziţiilor de automobile, în timp ce numărul total de vehicule care pot circula pe drumuri este plafonat la aproximativ 950.000 de unităţi. Numărul de noi certificate COE disponibile depinde de cât de multe autoturisme vechi sunt înmatriculate.
Creşterea explozivă a preţurilor pentru certificatele COE face din deţinerea unui automobil un vis pentru mulţi singaporezi din clasa medie. Salariul mediu anual în Singapore este de 121.188 de dolari singaporezi.
Jason Guan, un agent de asigurări în vârstă de 40 de ani şi cu doi copii, spune că şi-a cumpărat primul automobil, o Toyota Rush, în anul 2008 pentru 65.000 de dolari singaporezi, preţ care a inclus şi costul certificatului COE. Acum Guan trăieşte fără maşină personală, concentrându-se pe celelalte avantaje pe care Singapore le oferă familiei sale. „Pentru un familist, asta nu mă afectează prea mult pentru că Singapore are în continuare un sistem de educaţie bun. În termeni de siguranţă, este în continuare una din cele mai sigure ţări”, spune Jason Guan.
Singapore are o populaţie de 5,9 milioane de locuitori şi cu un automobil poţi ajunge dintr-o parte în alta a ţării în mai puţin de o oră.