Cererea pentru bunuri „Made in Germany” a depăşit aşteptările, înregistrând o creştere cu 2,3% în noiembrie, comparativ cu luna precedentă, un indiciu important potrivit căruia cea mai mare economie europeană începe să depăşească efectele măsurilor de izolare impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (Covid-19), transmit Bloomberg şi Reuters, informează AGERPRES.
Analiştii se aşteptau la un declin al comenzilor industriale germane de 1,2%. În noiembrie s-a înregistrat a şaptea lună de creştere consecutivă pentru bunuri „Made in Germany”, în special din zona euro.
Conform datelor publicate joi de Oficiul federal de statistică (Destatis), comenzile industriale sunt cu 6,3% peste nivelul din noiembrie 2019, mult înainte de criză.
Datele vin după ce autorităţile de la Berlin au anunţat marţi o creştere surprinzătoare a vânzărilor de retail în noiembrie şi o scădere a numărului de şomeri în decembrie.
Dar datele au fost publicate înaintea anunţării, marţi, a prelungirii restricţiilor în Germania până la 31 ianuarie. Şcolile, precum şi majoritatea magazinelor nealimentare, barurile, restaurantele, instituţiile culturale, sportive şi de agrement vor rămâne închise până la această dată.
”De asemenea, le cerem tuturor cetăţenilor să limiteze contactele la minimum” pentru a combate pandemia, a declarat cancelarul Angela Merkel, într-o conferinţă de presă, după o reuniune cu cei 16 preşedinţi ai landurilor federale.