- Publicitate -
Ad imageAd image

FALIMENT EUROINS – Peste 120 de mii de șoferi își cer banii înapoi. Situația pe Maramureș

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Până la 16 iulie 2023, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a primit nu mai puțin de 129.395 cereri de plată din partea potențialilor creditori de asigurare ai societății Euroins S.A., din care au fost înregistrate 97.402 cereri, 58.582 de cereri de plată și 38.820 cereri de restituire primă.

Într-un răspuns transmis Ziarmm.ro, FGA arată: „Menționăm faptul că evidențele Fondului nu permit defalcarea pe zone geografice a cererilor de plată primite. Precizăm totodată faptul că, numărul final de cereri de plată înregistrate la FGA poate fi diferit de numărul solicitărilor primite, din cauza faptului că, unele cereri sunt transmise de mai multe ori (dubluri), pe mai multe canale de comunicare (email, portal, poștă etc) sau sunt solicitări care nu se încadrează în categoria cererilor de plată( petiții, diverse solicitări întrebări etc).

De asemenea, până la 16 iulie 2023, FGA a primit 26.264 cereri de deschidere dosar din partea potențialilor creditori de asigurare ai societății Euroins S.A., din care au fost înregistrate circa 20.067 cereri. Dintre acestea cca. 400 cereri sunt aferente unor solicitări de deschidere dosar în județul Maramureș”.

„Recomandăm potențialilor creditori de asigurări ai Societății Euroins Asigurare-Reasigurare SA. să completeze online formularele dedicate cererilor de plată/deschidere dosare daună, pe site-ul FGA, www.fgaromania.ro . Toate explicațiile necesare pentru demararea procesului de depunere a cererilor de deschidere a dosarelor de daună sau a cererilor de plată sunt postate pe site-ul FGA, respectiv: www.fgaromania.ro .

Precizăm că Legea nr. 213/2015, cu modificările și completările ulterioare, nu instituie un termen pentru soluționarea de către FGA a cererilor de plată. În condițiile în care FGA gestionează mai multe situații de faliment/insolvență a asigurătorilor, nu se poate aprecia cu exactitate volumul cererilor de plată adresate Fondului la un moment dat, complexitatea acestora. Astfel, cererile de plată se analizează de către Fond într-un termen rezonabil, un termen optim și previzibil de natură a permite Fondului urmarea tuturor operațiunilor administrative impuse de cadrul normativ, evitarea întârzierilor nejustificate, ținând cont de ordinea înregistrării cererilor de plată la FGA. Totodată, stadiul de soluționare al cererilor de plată poate fi urmarit pe site-ul www.fgaromania.ro – Demersuri – Status Cereri”, arată FGA, pentru ziarmm.ro.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu