- Publicitate -
Ad imageAd image

Este vizat și municipiul Baia Mare. Se doreşte introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul mai multor orașe

Ad imageAd image

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie publică a serviciului care are ca obiect „Îmbunătăţirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România”, informează AGERPRES.

În acest sens, ARF a publicat pe SEAP un anunţ de consultare a pieţei, care are ca obiect obţinerea unei valori estimative pentru achiziţia acestui serviciu.

Potrivit anunţului, se doreşte introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România (21 oraşe, poli de dezvoltare şi poli de creştere) şi anume: Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Brăila, Arad, Piteşti, Sibiu, Bacău, Târgu Mureş, Baia Mare, Buzău, Botoşani, Satu Mare şi Râmnicu Vâlcea.

De asemenea, se urmăreşte asigurarea legăturilor feroviare între oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate (12 conexiuni), astfel: Călăraşi – Slobozia; Ploieşti – Bucureşti – Giurgiu; Timişoara – Arad; Deva – Alba Iulia – Sibiu; Satu Mare – Baia Mare; Botoşani – Suceava; Cluj Napoca – Târgu Mureş; Brăila – Galaţi; Iaşi – Vaslui; Craiova – Slatina; Bacău – Piatra Neamţ şi Braşov – Sf. Gheorghe.

Implementarea proiectului se prevede a fi realizată în 12 luni, iar sursa de finanţare este bugetul de stat şi Programul Operaţional Transporturi (POT).

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară are calitatea de beneficiar direct în cadrul POT, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar. Finanţarea proiectului va fi asigurată din POT, iar cofinanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat”, se spune în anunţ.

Data limită pentru transmiterea de propuneri ale operatorilor economici interesaţi în cadrul procesului de consultare este 27.04.2022, iar termenul limită până la care se desfăşoară procesul de consultare este 04.05.2022.

Conceptul ”trenurilor cu mers cadențat” a fost dezvoltat de mai bine de 50 de ani în Europa de Vest. ”Mersul de tren cadenţat se referă la un sistem în care trenurile circulă la intervale identice (perioade egale), uşor de ţinut minte”, este definiția dată de Iosif Szenteş și Viorel Lucaci, ingineri CFR, într-o lucrare publicată în 2011 despre cum un astfel de sistem ar îmbunătăți mobilitatea în România.

Practic, într-un astfel de sistem trenul are ore de plecare și de sosire la aceleași minute ale fiecărei ore, din două în două ore sau din jumătate în jumătate de oră (spre exemplu, spre Mediaș un tren va pleca din Sibiu în fiecare oră, la și un sfert). Capacitățile de transport sunt mai mici (între 100 și 350 de locuri), dar frecvențele propuse sunt ridicate, scrie turnulsfatului.ro.

Vlad HERMAN

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu