- Publicitate -
Ad imageAd image

Drumul Baia Mare – Mesteacan, compromis pana la primavara

Ad imageAd image

Sfidare, bataie de joc, nesimtire, jignire, indolenta sunt doar cateva cuvinte, evident, insuficiente, pentru a descrie modul in care arata cele mai circulate drumuri din judet. Pe ruta principala care leaga Baia Mare de restul tarii, carosabilul este plin de cratere uriase, gropi in care masinile se defecteaza in fiecare zi.

Practic, in anumite zone, modul in care se prezinta gropile si numarul mare al acestora fac imposibila parcurgerea acelei portiuni in conditii normale. In disperare, soferii fac slalom printre gropi, trec pe contrasens, producand, de multe ori, accidente.

Pe zi ce trece, craterele se adancesc si isi extind diametrul. Dar pana acum, nu s-a intervenit decat ridicol. Cateva gropi, dintre cele mai mari, au fost umplute cu un amestec de pamant si piatra. Evident, la prima ploaie, „umplutura” s-a topit, iar gropile s-au aratat si mai adanci ca inainte.

Frustrant este ca soferii sunt obligati sa achite contravaloarea rovignetei, pentru deplasarile in afara localitatilor, insa conditiile de drum sunt dintre cele mai proaste.

Responsabila cu intretinerea acestor drumuri este Societatea de Drumuri Nationale Maramures. Care are si un director. Evident, unul nascut sa stea doar pe scaun. Nascut sa fie director. E suficient sa spui Mircea Pop si deja ai in fata imaginea celui care stie cum sa ocupe o functie fara a avea nicio abilitate in acest sens.

De numele sau se leaga multe scandaluri, pe la Finante, Ansamblul Transilvania si alte locuri pe unde a incasat un salariu bun de tot. La Drumuri Nationale e bine. E cald in birou. Leafa vine si ea. In rest, stres zero. Drumurile sunt ca vai de mama lor. Oricum, de ridicat din umeri nu a murit nimeni, asa ca…

„Imi stau si mie ca solzii pe spate.” „Deocamdata nu este solutie, pana nu se opreste putin vremea si nu se usuca. Doar cu mixtura rece. Gropile, ca am fost pana la Cluj, zilele trecute, imi stau ca niste solzi pe spate. Da’ ce sa faci, asta este. Pana in martie, tot asa va fi. Nu este alta solutie, pana nu se face mixtura calda, ca e mai spornica. Astea de acum sunt reparatii provizorii. Vreo 20-25% mai sar… E o cheltuiala”, ne croseteaza Pop cateva explicatii. Inutil. Gropile vorbesc singure. La fel si soferii, care i-au adresat pana acum lui Pop toate urarile de bine inventate vreodata.

La explicatii teoretice, Pop exceleaza. Cand vine vorba de date concrete, tacerea e de aur. „Asta chiar ca nu va pot spune (n. red., valoarea contractelor cu firmele care intretin drumurile). Dumneavoastra faceti tot felul de calcule. Eu dau datele cu buna credinta. Noi suntem doar un punct de lucru aici”, declara Pop.

Salariul e confidential. Ne-am lamurit. Daca mai era ceva de lamurit. Banii publici sunt confidentiali. Dar cu salariul de director cum ramane? Asta se poate spune? „Nu. Si asta e confidential. Dar nu e ceva de speriat. Nu e secretomanie. Dumneavoastra vreti sa faceti ceva senzational. Le gasiti pe toate astea pe site-ul CNADNR-ului”, ne spune Pop, iar discutia se termina aici. Pe site-ul indicat sunt multe informatii. Dar nimic din ce l-am intrebat pe Mircea Pop, directorul nascut pe fotoliul ergonomic.

In Maramures, drumurile nationale sunt intretinute de doua societati comerciale:

SC Ritorsa Trans SRL – drumul Baia Mare, spre Mesteacan; drumul Baia Mare, spre Sighetu Marmatiei; drumul Sighetu Marmatiei, spre Huta

SC Athos Com SRL – drumul Baia Mare, spre Targu Lapus; drumul Sighetu Marmatiei, spre Borsa (pana in Suceava, inclusiv spre Borsa Complex)

Ciprian DRAGOS

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu