Consiliul Județean Satu Mare a anunțat ieri, 11 ianuarie, asupra avizării în cadrul Consiliului tehnico-economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alternativelor de traseu care au obținut cel mai bun punctaj în cadrul Analizei Multicriteriale – Etapa I, pentru obiectivul de investiții Drum expres Petea – Satu Mare – Baia Mare, Sector Satu Mare – Baia Mare.
Prima variantă de traseu propusă este Satu Mare – Someșeni – Săsar – Baia Mare, în lungime de 59,29 km. Din nota de prezentare aflăm că traseul variantei V1.1 are kilometrul de început (km 0+000) în DN19, la NE de municipiul Satu Mare, respectiv kilometrul de sfârșit al proiectului (km 59+222) în Bulevardul Independenței al municipiului Baia Mare. Apoi, la km 0+000(A) se va realiza un nod rutier, asigurând conectivitatea cu DN19(E81) și
Varianta de ocolire Satu Mare. La km 3+100 este propus un pasaj inferior pentru traversarea căii ferate, urmând un alt pasaj inferior la km 3+394 pentru traversarea drumului județean (DJ194C). La km 10+000(B), se propune un nod rutier ce va asigura legătura cu DN1C printr-un drum de legătură in lungime de circa 7,00km. În zona localității Apa km 25+000(D), se propune un nod rutier care va conecta DJ 109I(P) cu Drumul Expres, pentru a atrage traficul din Orașu Nou-Vii și Viile Apei printr-un drum de legătură in lungime de circa 4,8km. Totodată asigură și conectarea DN1C cu DN19F(Q) printrun pasaj inferior la intersecția cu DN19F”.
Varianta de ocolire Satu Mare. La km 3+100 este propus un pasaj inferior pentru traversarea căii ferate, urmând un alt pasaj inferior la km 3+394 pentru traversarea drumului județean (DJ194C). La km 10+000(B), se propune un nod rutier ce va asigura legătura cu DN1C printr-un drum de legătură in lungime de circa 7,00km. În zona localității Apa km 25+000(D), se propune un nod rutier care va conecta DJ 109I(P) cu Drumul Expres, pentru a atrage traficul din Orașu Nou-Vii și Viile Apei printr-un drum de legătură in lungime de circa 4,8km. Totodată asigură și conectarea DN1C cu DN19F(Q) printrun pasaj inferior la intersecția cu DN19F”.
Potrivit aceluiași document, în zona localității Ardusat km 44+000(H), se propune un nod rutier cu DJ193 și un drum de legătură în lungime de circa 1km. La km 50+100 (I) se intersectează cu Nodul Rutier Lăpușel , ce va conecta Drumul Expres Satu Mare-Baia Mare cu Drumul Expres Baia Mare-Dej, respectiv ka km 52+000(J) traseul variantei V1.1 se intersectează cu Varianta de Ocolire Baia Mare unde se propune amenajarea unui nod rutier
A doua variantă de traseu este Satu Mare – Someșeni – Tăuții Măgheruș – Baia Mare, în lungime de 57,82 km. Traseul variantei V1.2 are kilometrul de început (km 0+000) în DN19, la NE de municipiul Satu Mare, respectiv kilometrul de sfârșit al proiectului (km 57+818) în Bulevardul București al municipiului Baia Mare.
Documentația, spun oficialii CJ Satu Mare, poate fi consultată la sediul Consiliului Județean Satu Mare, strada 25 Octombrie nr. 1, în perioada 11.01.2023 – 20.01.2023, în zilele de luni până vineri între orele 8:00 – 16:00.
„Implementarea proiectului Drum expres Satu Mare – Baia Mare va conduce la asigurarea unei legături rapide între municipiul Satu Mare și municipiul Baia Mare, îmbunătățirea condițiilor de circulație pe rețeaua existentă prin reducearea timpului de călătorie datorat creșterii vitezei de circulație, decongestionarea drumurilor naționale existente care prezintă lungimi însemnate de traseu în intravilanul localităților traversate și îmbunătățirea confortului utilizatorilor, scăderea emisiilor poluante din localități și îmbunătățirea condițiilor de viață, respectiv dezvoltarea socio-economică a zonelor adiacente”, precizează CJ Satu Mare.
Dragoș HOJDA