Zilnic vedem cum tinerii nu au grijă de sănătatea lor și consumă în general alimente care nu sunt deloc sănătoase. Din nefericire, România se află în topul țărilor cu rate alarmante de obezitate infantilă, ceea ce reprezintă o problemă gravă pentru generația viitoare.
Gabriel Toncean, vicepreședinte al Agenției Naționale pentru Sport România, susține că „în ultimii 10 ani, mai ales ca Președinte al Federației Române de Culturism și Fitness, am tras serioase semnale de alarmă cu privire la riscurile la care sunt expuși copiii și tinerii din România în ceea ce privește nutriția și sănătatea lor. Din păcate, tinerii noștri practică sportul rar și adoptă adesea obiceiuri alimentare deficitare”.
„Am discutat deja aceste aspecte cu Ministrul Educației, Ligia Deca și cu secretarul de stat din Ministerul Educației, Kallos Zoltan, mai ales că, în calitate de Vicepreședinte al Agenției Naționale pentru Sport, am inițiat o dezbatere publică amplă cu privire la viitorul și direcțiile de dezvoltare a sportului românesc, una din preocupările mele majore fiind legată de educația nutrișională și de sănătate a tinerei generații.
Din cauza stilului de viață al copiilor din România, a creșterii alarmante a obezității infantile și a factorilor sociali implicați, a sedentarismului și consumului de alimente procesate, consider că este absolut necesară introducerea unei discipline noi de educație nutrițională în școli, cel puțin la nivel gimnazial, pentru clasele V-VIII. Această disciplină, indiferent de cum se va numi, va avea ca scop să îi învețe pe copii să se hrănească corect și să adopte un stil de viață sănătos. acest proiect de suflet va fi în scurt timp depus oficial și sper să devină realitate”, spune Toncean.
Acesta a mai precizat că deja a fost formată o echipă dedicată acestei cauze, alcătuită din specialiști în psihologie pediatrică, medici pediatri și nutriționiști pediatrici, „și am inclus chiar și o mamă cu un copil obez. Am elaborat rapoarte specializate care arată cât de critică este situația din România și cât de urgent este nevoie de măsuri eficiente, iar obiectivul nostru major – introducerea acestei discipline noi de educație nutrițională în școli, la nivelul gimnazial – trebuie finalizat, implementat fie ca materie de sine stătătoare (cazul ideal), fie ca modul de studiu în cadrul orelor de sport sau ale unor discipline conexe”.
Dragoș HOJDA