- Publicitate -
Ad imageAd image

Destinul productiilor muzicale sau de film, la „mana” internetului

Ad imageAd image

In viitor, internetul va determina daca un film, o melodie sau un joc video va avea sau nu succes comercial.

Analizand numarul de cautari facute pe web se poate prevedea daca un anumit produs va fi apreciat si cumparat. Au demonstrat acest lucru cercetatorii de la Yahoo! Research (New York, Statele Unite), coordonati de Duncan J. Watts, in cadrul unui studiu publicat in revista Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Cercetatorii au analizat cautarile efectuate pentru 119 filme, 106 jocuri video si 307 piese muzicale intre 2008 si 2009, si au demonstrat ca „searching”-ul online poate indica evolutia efectiva a vanzarilor, chiar si cu cateva saptamani inainte, mai ales in cazul filmelor (acestea fiind evaluate in baza incasarilor realizate in primul weekend de proiectie in salile de cinema) si a jocurilor video (evaluate in functie de incasarile realizate in prima luna de la lansare).

galileo

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu