Băimărenii au început deja să arunce la gunoi brazii de Crăciun. Ce nu știu băimărenii este însă că în cadrul Proiectului SPIRE, Primăria Municipiului Baia Mare anunță că în periaoda 5-12 ianuarie 2023, pe parcursul întregii zi, băimărenii pot să doneze brazii de Crăciun la punctele de colectare din Baia Mare. Și anume Cartierul Gării (Parcare zona Penny), Cartier Săsar (zona RFN parcarea de lângă biserica greco-catolică), Centrul Vechi (parcarea din Piața Păcii vis-a-vis de cinematograful Minerul), Cartierele Progresul şi Traian (Parcul Mara pacare strada Progresului lângă locul de joacă), Cartierul Vasile Alecsandri (parcare strada Păşunii colț cu strada Banatului), respectiv Cartier Grivița (parcare de la Casa Căsătoriilor, str. Minerilor)
„Băimărenii care vor lua parte la această inițiativă de reciclare vor fi recompensați cu 30 de iLEU. Pentru a intra în posesia recompensei iLEU, băimărenii sunt rugați să scaneze codurile QR de pe mash-ul de la fiecare locație și să completeze formularul care le va apărea după scanare.
iLEU este un sistem local de recompense funcțional în Municipiul Baia Mare pentru implicarea în acțiuni de reducere a efectelor schimbărilor climatice și impactului acestora asupra calității vieții urbane. iLEU poate fi obținut prin participarea la evenimente organizate de Municipiul Baia Mare în cadrul proiectului SPIRE. De asemenea, pentru mersul pe jos sau cu bicicletele la servici,şcoală, etc. iLEU, poate fi utilizat în cadrul SPIRE HUB pentru produse obținute cu ajutorul gravurii laser sau imprimantelor 3D.
Proiectul SPIRE este finanțat de Comisia Europeană prin programul UIA (Acțiuni Urbane Inovative) și implementat de Municipiul Baia Mare, în parteneriat cu Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj Napoca (Fitoremediere), Clusterul Green Energy (fitoremediere, biomasă și economie circulară) , Aries Transilvania (diseminare și dimensiune europeană), Indeco Soft (digitalizare), Urbasofia (co-creare și concept) și Zona Metropolitană Baia Mare (replicabilitate)”, anunță autoritățile locale.
Dragoș HOJDA