- Publicitate -
Ad imageAd image

Cu sprijinul autoritătilor locale si al politistilor, cursele 7 URBIS sunt in ilegalitate

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Activitatea derulata de reprezentantii URBIS este dintre cele mai interesante. De multe ori ne-am intrebat cum s-ar descurca societatea daca nu ar primi bani publici de la Consiliul Local Baia Mare. Ar rezista pe o piata libera? Credem ca nu. Dar asta e o alta treaba. Astazi va vom prezenta un caz relatat de mai multi calatori ai rutei Tautii Magherausi – Baia Mare. Si mai apoi discutat si cu un transportator privat din zona.

De unde incepe. In 2008, s-a organizat o licitatie pentru transportul pe trei trasee: Baia Mare – Nistru, Baia Mare – Busag si Baia Mare – Baita. URBIS-ul nu a dorit rutele, neparticipind la licitatie. Dar, de la un timp, a reaparut in traseu pe linia 7. Fara a avea voie, deoarece pana in 2011, traseele sunt licitate si date, prin contract, catre o alta firma.

Remarcand autobuzele URBIS pe traseu, reprezentantii firmei au facut nenumarate demersuri de reglementare a situatiei. Nu a reusit pe cale amiabila. Si s-a ajuns la judecata. In acel moment, timp trei zile, autobuzele URBIS nu au mai circulat.

Concurenta neloiala a URBIS-ului. Mai apoi, cu sprijinul Primariei lui Anton Ardelean, au primit o licenta de traseu in conventie, adica un fel de transport de muncitori. Dar in acest caz nu se circula pe baza de bilet si abonament (cum face URBIS-ul si astazi), ci pe baza de tabel cu calatorii care sunt transportati. Asta inseamna ca, de multa vreme, URBIS face concurenta neloiala si circula fara licente pe un traseu castigat de altii.

Politistilor li s-a trasat ordin sa amendeze autobuzele care circula spre Tautii Magheraus. Si pentru ca acest lucru nu era suficient, politistilor „rutieristi” li s-a trasat ordin clar sa opreasca autobuzele a doua firme (Nic-Nic si Debiem), la intrarea in Baia Mare, pentru a le face sa nu mai circule pe aceea ruta. Gura lumii vorbeste ca ar exista chiar un act scris in acest sens.

Raspunde cineva? Pe final, ne permitem cateva intrebari. Domnule Gherman, dumneavoastra aveti habar de asa ceva? Este adevarat ca exista politisti trimisi sa vanze la comanda? De cate ori ati oprit autobuzele URBIS sa le verificati actele? Aceeasi intrebare si pentru RAR si pentru Consiliu Judetean care le elibereaza licente de traseu in conventie? Oare ce liste cu muncitori o fi depus URBIS la Consiliul Judetean?

Consiliul Local Baia Mare protejeaza URBIS-ul. Si daca aceste sicane la adresa privatilor care circula cu acte in regula nu ar fi suficiente, Consiliul Local Baia Mare si Primaria merg mai departe, dand o lovitura privatilor. Acestia din urma nu au voie sa intre cu autobuzele in municipiul resedinta de judet. Ei trebuie sa lase oamenii prin Gara sau pe la Magazinul UNIC. Asta tot pentru a proteja falimentarul URBIS.

Adica sarmanul om care circula cu autobuzul trebuie sa mai plateasca bilet si la URBIS. Primaria Baia Mare sau cea din Tautii Mageraus nu se gandesc ca transportatorii platesc taxe si impozite in cele doua orase, oferind un salariu pentru sustinerea financiara a mai multor familii in cele doua orase. Si administratiile locale si politistii ce fac? Sustin o firma care traieste doar din mila publica… O fi bine?

Ciprian Dochita

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu