- Publicitate -
Ad imageAd image

CONTROALE ÎN SPITALELE DIN JUDEȚ – Ce probleme au găsit inspectorii de muncă

Ad imageAd image
Ad imageAd image

Au fost controale în spitalele din județul Maramureș ale inspectorilor de muncă, fiind depistate probleme. Acţiunea de verificare a respectării prevederilor legale care reglementează securitatea şi sănătatea în muncă, în activități referitoare la asistență medicală umană, s-a desfășurat în perioada aprilie-noiembrie 2023.

„Acțiunea desfăşurată a urmărit continuarea demersurilor întreprinse de Inspecția Muncii în anii anteriori, având în vedere evenimentele deosebit de grave produse pe parcursul anilor 2020, 2021 și 2022. În acest sens, se face referire la incendiile care au avut loc în mai multe spitale din țară soldate cu decesul a 25 persoane și alte 16 care au suferit intoxicații ale căilor aeriene superioare.

Ca și obiective, vorbim de identificarea angajatorilor care nu respectă prevederile legale care reglementează securitatea și sănătatea în muncă și luarea măsurilor ce se impun pentru determinarea acestora să se conformeze dispozițiilor legale în materie, diminuarea consecințelor sociale și economice negative care derivă din nerespectarea de către angajatori a prevederilor legale menționate, diminuarea neconformităților constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii pentru remedierea neconformităților și aplicarea sancțiunilor contravenționale corespunzătoare, respectiv creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și a lucrătorilor în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale din domeniul securității si sănătății în muncă în activitățile referitoare la sănătatea umană”, arată ITM Maramureș.

În total au fost verificate 9 unități care au ca obiect de activitate cod CAEN 8610 activități de asistentă spitalicească, atât în mediul privat, cât și în unitățile bugetare, în urma controalelor fiind identificate nouă cazuri de încălcare a prevederilor legale în domeniul securității si sănătății în muncă pentru care s-au aplicat 9 sancţiuni și s-au dispus măsuri tehnice, organizatorice pentru remedierea deficientelor.

„Principalele deficiente constatate: lipsa instrucțiunilor proprii de securitate si sănatate în muncă pentru activitatea de utilizare a oxigenului în procedurile medicale; lipsa dotării cu detectoare de oxigen a încăperilor unde se folosește oxigenul; neactualizarea  evaluării riscurilor privind expunerea lucrătorilor la zgomot; neactualizarea planului de prevenire și protecție și stabilirea persoanelor care să verifice măsurile dispuse în planul de prevenire și protecție; nerespectarea periodicității instruirii lucrătorilor; lipsa verificării cunoștințelor însușite de lucrători pe baza de teste”, adaugă ITM Maramureș.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu