Coca – Cola este cea mai iubita marca din Romania – Intre brandurile autohtone, pe primul loc se situeaza Poiana

Ad imageAd image
Oferte turism în Grecia 2026 cu plecări din Baia Mare și Cluj. Vezi toate zborurile.Oferte turism în Grecia 2026 cu plecări din Baia Mare și Cluj. Vezi toate zborurile.

In Romania, cele mai apreciate branduri sunt in sectorul alimentar. Coca-Cola detine prima pozitie in topul celor mai puternice branduri din Romania, potrivit rezultatelor Brand Community Power Model, studiu derulat de B&P Brandivia si GfK Romania.

A doua marca din clasament este Milka, urmata de Jacobs Kronung. Marcile au fost evaluate in acest raport tinand seama de cateva arhetipuri caracteristice comportamentului uman: deschis-rezervat, pionier- sustinator, functional-emotional, toate structurate pe patru dimensiuni de evaluare egale ca pondere, specifice comunitatilor de brand: puterea relatiei cu marca, sentimentul de apartenenta, ritualuri si traditii, precum si responsabilitatea morala a comunitatii.

Coca-Cola se dovedeste a fi brandul cu cea mai puternica comunitate in Romania, fiind indeaproape urmat de Milka si Jacobs Kronung. Majoritatea marcilor din Top 10 activeaza in domeniul bunurilor de larg consum, 3 dintre ele fiind marci de rasfat – cafea si ciocolata. Singurele exceptii sunt principalii jucatori din telecom prezenti pe piata locala – Orange, aflat pe locul 4 si Vodafone, pe pozitia 10.

Coca-Cola reuseste sa castige o pozitie mai puternica decat Milka si Jacobs Kronung in principal datorita notorietatii mai puternice a logo-ului, a evenimentelor sau povestilor in care marca este implicata: 28% dintre respondenti isi amintesc evenimente legate de marca, iar 22% pot vorbi despre situatii personale in care marca a jucat un rol important.

Pe de alta parte, Jacobs Kronung se remarca prin mai multi consumatori implicati in mod activ in a retine membri in comunitatea marcii – 25% dintre cei chestionati ar incerca sa ii descurajeze pe cei care ar vrea sa renunte la Jacobs Kronung.

Singurul brand 100% romanesc prezent in top 10 este Poiana care ocupa locul 6, remarcandu-se fata de Milka printr-un atasament si o identificare cu comunitatea consumatorilor usor mai scazute, avand mai putini admiratori decat Milka si o notorietate mai scazuta a sloganului si a logo-ului.

Acelasi studiu a fost realizat in prima parte a anului si in Ungaria de catre B&P Braun & Partners Ungaria si GfK Ungaria si a evaluat cele mai puternice branduri din tara vecina.

PIATA agricola

Distribuie articolul
- Advertisement -
Adaugă un comentariu