- Publicitate -
Ad imageAd image

Claudius Bogusch, românul din spatele motoarelor noului BMW Seria 5

Ad imageAd image

Motoarele noii generații BMW Seria 5 au fost dezvoltate de către un inginer român. Numele său este Claudius Bogusch și este unul dintre o mulțime de ingineri născuți în țara noastră care lucrează pentru nume consacrate din străinătate. În acest articol, îl vom cunoaște mai bine pe omul din spatele motoarelor noului model de clasă executive.

La invitația BMW România, am răspuns prezent la o conferință online pentru a lua parte la o prezentare despre Claudius Bogusch. Cine este acesta, te vei întreba. Ei bine, află că el este un inginer român și este omul din spatele sistemelor de propulsie ale noului BMW Seria 5. În cadrul conferinței, am avut ocazia să-l cunoaștem mai bine pe inginerul născut în țara noastră și de a afla mai multe detalii despre cum sunt construite motoarele noului BMW Seria 5, atât în cazul exemplarelor destinate pieței europene, cât și în cazul celor vândute și în afara Bătrânului Continent, cum ar fi în China.

Dar înainte să trecem la aceste detalii, să povestim puțin despre viața lui Claudius Bogusch. Acesta s-a născut în 1985, în inima Bucovinei, mai exact la Câmpulung Moldovenesc. Mama lui are origini germane. La vârsta fragedă de numai 7 ani, Claudius emigrează în Germania, împreună cu familia lui. Ajuns acolo, viitorul inginer se stabilește la Plauen, în land-ul Saxonia, acolo unde face școala și liceul.

În 2004, Claudius Bogusch devine student în cadrul Facultății Politehnice de la München, cu specializarea Construcții Mașini. Cinci ani mai târziu, în 2009, Bogusch își începe cariera, în mod natural, la BMW, datorită locului unde era student. Primul său proiect în cadrul grupului bavarez a fost dezvoltarea și îmbunătățirea motorului de 1.6 litri cu numele de cod Prince, dezvoltat de BMW în colaborare cu Grupul PSA. Acel motor, în versiuni aspirate natural și turbo, a fost prezent la modelele Mini și BMW Seria 1 de la acea vreme, precum și la alte modele din cadrul mărcilor care alcătuiau grupul francez.

La scurt timp după asta, Bogusch a început să lucreze în departamentul de cercetare și dezvoltare pentru motoare în cadrul BMW. Prin mâna lui au trecut inclusiv motoarele V8 și V12 ale mărcii bavareze din prima jumătate a anilor 2010. Un nou capitol începe în 2015, atunci când Bogusch este mutat în China, unde devine responsabil pentru localizarea motoarelor termice pentru modelele destinate acestei piețe.

În cadrul conferinței noastre, Bogusch ne explică faptul că, pentru ca un produs să fie considerat Made in China și să beneficieze de scutirile de taxe necesare, acesta trebuie să fie produs în China în proporție de 40%. La acest capitol, inginerul român ne mai spune și faptul că nivelul calitativ dintre modelele produse în Europa și în China este absolut identic.

Bineînțeles, atingerea acestui nivel înalt nu a fost un lucru ușor pentru BMW, deoarece este obligatoriu să lucrezi cu furnizori locali pentru a ajunge la acel procent de 40%.

După 4 ani petrecuți în China, mai exact la Shanghai, Bogusch revine în Germania în 2019. Odată revenit pe Bătrânul Continent, Bogusch este acum însărcinat cu dezvoltarea sistemelor de propulsie și transmisiilor pentru actuala generație BMW Seria 5. Așa cum bine știi, noul model a fost lansat oficial în primăvara lui 2023, mai întâi în varianta berlină. La începutul lui februarie 2024, am făcut cunoștință și cu noua variantă Touring.

Integral pe automarket.ro

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu