Vânzările auto în China au scăzut cu 43,3% în martie, pe fondul restricţiilor adoptate pentru limitarea pandemiei de coronavirus (Covid-19), transmite Reuters, informează AGERPRES.
A fost a 21-a lună de scădere consecutivă, dar mai puţin accentuată decât cea din februarie, de 79%, când au fost închise multe fabrici auto.
Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume au scăzut în martie la 1,43 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2019.
De asemenea, CAAM se aşteaptă ca în primul semestru din 2020 livrările să scadă cu peste 10%, iar pe ansamblul acestui an declinul va fi de aproximativ 5%.
Livrările de automobile electrice şi hibride – cu excepţia celor produse de grupul american Tesla Inc – au scăzut pentru a noua lună consecutiv, la 53.000 unităţi, a informat CAAM.
„Dacă luăm în considerare doar factorii interni, credem că industria auto se va putea redresa în semestrul doi din 2020 la înregistrat în perioada similară din 2019. Dar încă este dificil de estimat care vor fi pierderile în primul semestru din 2020”, a apreciat un oficial al CAAM, Xu Haidong.
Autorităţile locale încearcă să redreseze vânzările, oraşele puternic dependente de producţia auto, cum ar fi Guangzhou (în sudul ţării – unde producătorii auto niponi Toyota, Honda şi Nissan au societăţi mixte împreună cu partenerii chinezi) şi Ningbo, acordând subvenţii. Grupul chinez Geely şi Mercedes-Benz au anunţat recent că vor investi fiecare 2,7 miliarde de yuani (388,8 milioane de dolari) într-o societate mixtă cu sediul în oraşul chinez Ningbo pentru a construi „maşini electrice premium şi inteligente” sub brandul Smart.
De asemenea, CAAM a efectuat un sondaj la 204 unităţi de producţie auto iar rata de reluare a activităţii este de 99,5% şi 86% din angajaţi au revenit la muncă, după ridicarea restricţiilor.
Luna aceasta, Ministerul Comerţului din China a anunţat că va relaxa sau va renunţa la restricţiile impuse la achiziţiile de maşini în unele regiuni, pentru a ajuta la vânzarea de noi automobile, în timp ce va accelera planurile de înlocuire a modelelor vechi.
Wang Bin, adjunctul şefului Departamentului de promovare a consumului din Ministerul Comerţului, a declarat că instituţia continuă să sprijine „realizarea potenţialului de consum” pe cea mai mare piaţă auto din lume.
La rândul său, Liu Changyu, oficial în Ministerul Comerţului, a avertizat că extinderea pe plan global a pandemiei va afecta inevitabil industria auto din China şi lanţul de aprovizionare.
Prin urmare, a explicat Liu, Ministerul Comerţului va emite recomandări producătorilor auto chinezi privind extinderea comenzilor de la furnizorii de peste hotare, majorarea stocurilor şi realizarea unor planuri alternative.
China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.