Un număr de 33 de şantiere pentru lucrări de tip Quick Wins sunt operaţionale pe raza sucursalelor regionale CF Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov şi Galaţi, iar trenurile circulă cu restricţii de viteză în zona şantierelor sau au staţionări temporare (între 5 şi 10 minute), pentru încrucişarea cu alte trenuri, informează CFR SA, transmite AGERPRES.
Potrivit unui comunicat al companiei, cele 33 de şantiere se întind pe o lungime de 73 kilometri CF, lucrările având drept scop creşterea vitezei de circulaţie până la 120 km/h, în funcţie de configuraţia tehnică a traseului şi parametrii tehnici ai liniei, prin ridicarea restricţiilor de viteză existente, pe secţiile Chiajna – Grădinari, Piteşti – Falfani, Petroşani Triaj – Graniţa SRCF Timişoara, Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor, Tălmaciu – Sibiu, Teiuş – Aiud şi Unirea – Războieni, Mărăşeşti – Tecuci Nord şi Adjud – Borzeşti Bacău.
Lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări la suprastructura feroviară, care se execută punctual, între kilometrii de cale ferată cu restricţii de viteză, pe intervalele CF contractate şi constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii, şi anume: şină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncţiune (TDJ) şi montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea ferată.
„Menţionăm faptul că, pe raza SRCF Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov şi Galaţi, unde sunt deschise şantierele pentru lucrări de tip Quick Wins, trenurile circulă în condiţii speciale, care pot prelungi durata călătoriei, fiind necesare restricţii de viteză în zona şantierelor sau staţionări temporare (între 5 şi 10 minute), pentru încrucişarea cu alte trenuri. Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat şi întârzierile care apar în circulaţia anumitor trenuri şi îi asigurăm că aceste lucrări sunt necesare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de transport, scopul final fiind creşterea vitezei de circulaţie la 120 km/h şi a gradului de siguranţă”, se spune în document.
Pentru celelalte loturi, constructorii pregătesc organizarea şantierelor, fiind în derulare etapele de achiziţie şi depozitare a materialelor noi de cale pentru începerea lucrărilor – şină, traverse, aparate de cale, piatră spartă etc..
În perioada noiembrie 2022 – mai 2023, CFR SA a semnat toate cele 123 contracte pentru lucrări de tip Quick Wins din PNRR, în valoare totală de 1,9 miliarde de lei, fără TVA, pentru ridicarea restricţiilor de viteză pe 410,635 km CF de pe reţeaua feroviară publică.
Lucrările de tip Quick Wins au o durată contractuală cuprinsă între 18 şi 24 de luni, cea mai mare perioadă din cadrul contractelor fiind acordată pentru achiziţia de către constructori a tuturor componentelor suprastructurii căii – şină, traverse, aparate de cale, bretele, TDJ-uri, piatră spartă etc.