Orasul Montreal a anuntat ca pune punct in acest an circulatiei trotinetelor electrice utilizate in sistem gratuit din cauza lipsei de respect a utilizatorilor fata de reglementari, informeaza marti AFP, transmite AGERPRES.
”Doar 20% dintre trotinete au fost stationate” in spatii dedicate, a constatat conducerea orasului, evocand intr-un comunicat de presa provocari pentru ”siguranta”, o ”tulburare” si o convietuire ”uneori dificila cu pietonii”.
„Montrealul nu vrea sa se transforme intr-o politie a trotinetelor”, a subliniat Eric Alan Caldwell, responsabil cu mobilitatea in cadrul primariei, indicand „o rata a criminalitatii de 80%” in ceea ce priveste respectarea reglementarilor.
”Operatorii nu si-au asumat responsabilitatea pentru respectarea reglementarilor”, a subliniat el, in comitetul executiv, dand asigurari ca ”in 2020 nu vor mai exista trotinete pe strazile din Montreal”.
Orasul a constat ”un esec” in ceea ce priveste cele 680 de dispozitive puse la dispozitie incepand din iunie, a continuat el cu ocazia evaluarii proiectului pilot privind biciclete si trotinete electrice in Montreal.
Au fost inregistrate in total 110 infractiuni asociate trotinetelor si bicicletelor stationate neregulamentar si 333 de infractiuni pentru nerespectarea codului de siguranta rutiera, in principal cu privire la purtarea castilor de protectie.
In niciun accident mortal sau grav nu au fost implicate trotinete electrice utilizate gratuit.
„Permisele pentru biciclete electrice vor fi reinnoite, dar acestea vor functiona sub reglementari mai stricte”, a precizat conducerea orasului.
In numeroase orase din lume, aparitia acestor noi mijloace de deplasare silentioase a fost perceputa rapid ca o amenintare de catre pietoni, iar autoritatile au inceput sa reglementeze utilizarea lor.
In noiembrie, Singapore a decretat interzicerea trotinetelor electrice pe trotuare, masura adoptata la scurt timp de Germania si Franta.