Aeroporturile Satu Mare și Maramureș sunt într-o competiție, chiar dacă oficial nimeni nu spune nimic. Numitorul comun să spunem ar fid oar faptul că ambele aeroporturi sunt conduse de doi maramureșeni, Dorin Buda, respectiv Mihai Pătrașcu. Fiecare din cele două își dorește cât mai multe zboruri internaționale de linie sau cât mai mulți pasageri posibili. Pentru Aeroportul Maramureș însă lucrurile nu stau deloc bine în acest moment. În continuare sunt mulți maramureșeni care sunt nevoiți să facă un drum Baia Mare-Satu Mare pentru a putea pleca la Londra, pentru că în Tăuții Măgherăuș nu se poate.
Dorin Buda, directorul Aeroportului Internațional „Maramureș” spune că pentru 2021 „ne dorim să reușim să convingem companiile aeriene să opereze zboruri regulare externe spre destinațiile unde sunt comunități importante de maramureșeni … bineînțeles, după ce restricțiile de circulație cauzate de pandemie vor fi ridicate„.
„ Temerea companiilor aeriene e că în perioada imediat următoare nu vor fi pasageri suficienți pentru a-și acoperi măcar cheltuielile de operare… De aceea analizează cu maximă atenție orice nou zbor pe care vor să-l opereze. Dar nu cedăm … nici noi, nici conducerea executivă a Consiliului județean, și cu siguranță vom reuși să-i convingem că vor fi zboruri rentabile și că nu vor fi nevoiți să le suspende după câteva luni de operare„, a declarat Dorin Buda, pentru „ziarmm.ro” .
La aerogara din Tăuții Măgherăus se lucrează la un nou terminal, se fac locuri de parcare, într-un cuvânt se lucrează pentru când vom avea vremuri mai bune și undă verde la zboruri. La un moment dat s-a vorbit despre o posibilă cursă de linie Baia Mare-Madrid, însă totul a rămas la nivel de discuții.
De cealaltă parte, la Aeroportul Satu Mare se lucrează la construirea unui drum tehnologic perimetral, construirea unei Remize P.S.I., sistem de televiziune cu circuit închis pentru gardul perimetral și zona tehnică, achiziționarea de echipament de securitate și a unei autospeciale de intervenție și a unei Ambulanțe tip B1, totul pe fonduri europene.
Tot sătmărenii au în plan dezvoltarea aviației generale în zonele de graniță (RO, UA, HU, SK), crearea unei platforme pentru aviația mică la Aeroportul Satu Mare (1000 m2), înființarea unei Școli de Zbor la Satu Mare și înființarea primei platforme de flight sharing. În același timp, se dorește deschiderea unui magazin autorizat care să comercializeze mărfuri în regim duty-free.
În acest an, pe Aeroportul Satu Mare operează compania Wizzair cu 3 frecvențe pe săptămână Satu Mare – Londra (marți, joi și sâmbătă) și HiSky cu 2 frecvențe pe săptămână Satu Mare – Paris (miercuri și duminică – din 28 aprilie 2021).
La fel ca și noi, și sătmărenii își doresc creşterea traficului de pasageri şi atragerea de noi companii aeriene pentru dezvoltarea de noi rute interne și internaționale.
Dragoș HOJDA