O hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Sighetu Marmaţiei” a fost adoptată în ședința de miercuri a Executivului.
”Construirea variantei de ocolire a municipiului Sighetu Marmaţiei este necesară pentru fluidizarea fluxului de trafic dinspre DN 18 Baia Mare – Sighetu Marmaţiei – Borşa – Iacobeni şi DN 19 limita judeţului Satu Mare – Săpânţa – Sighetu Marmaţiei (DN18) care reprezintă căile de intrare/ ieşire în/ din municipiul Sighetu Marmaţiei”, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Valoarea totală a investiţiei necesare construirii variantei de ocolire se ridică la 238,8 milioane lei, iar durata de realizare a investiţiei este de doi ani. Varianta de ocolire va avea o lungime de 5,153 km, mai arată sursa citată.
Obiectivul de investiţii este inclus în Planul Investiţional aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1312/2021, în cadrul listei proiectelor de variante de ocolire regionale finanţabile prin Programul Transport 2021-2027. Finanţarea obiectivului se va realiza din fonduri externe nerambursabile prin Programul de Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Citește și: Investiție de aproape 6 mlioane de lei pentru reabilitarea Liceului Tehnologic Marmația
Visul oricarui politician roman este sa ajunga intr-o functie publica inalta – primar de oras sau comuna, presedinte CJ, vicepresedinte CJ, ministru MT, directori DJDP, DRDP – unde sa aiba investitii la drumuri sau strazi. Fratia dintre politicieni si regii asfaltului functioneaza cu succes. Piatra concasata de cariera munte se amesteca cu pietris de rau la jumatate de pret. Se toarna straturi mai subtiri decat in proiecte. Bitumul cel mai ieftin. Proiectanti, consultanti, diriginti de santieri, inspectori stiu dar tac in cor. Drumurile reabilitate nu au durabilitate si sunt necesare reparatii la intervale mai scurte. Mai multe fonduri publice cheltuite. Mai multe comisioane pentru politicieni.