APELURI NEJUSTIFICATE – Glumele făcute de copii apelând 112 sunt tot mai dese

Ad imageAd image

În ultima perioadă, la nivelul Poliției Române, au fost semnalate apeluri la numărul de urgență 112, prin intermediul cărora persoane necunoscute sesizează amplasarea unor dispozitive explozive în diverse locuri, inclusiv unități de învățământ. Oficialii Poliției Române țin să arate că după dispunerea măsurilor operative specifice și efectuarea demersurilor legale, de fiecare dată s-a constatat că sesizările nu se confirmau, iar autorii apelurilor au fost identificați ca fiind, de multe ori, minori care, prin acțiunile lor, considerau că fac farse colegilor.

„Totodată, a rezultat faptul că, pentru efectuarea apelurilor, erau folosite cartelele SIM atribuite copiilor pentru susținerea cursurilor on-line, pe fondul măsurilor dispuse în contextul pandemiei Covid-19. Astfel de fapte sunt de natură să aducă prejudicii foarte grave la nivelul societății și tulburări ale siguranței publice, atât prin natura și amploarea forțelor implicate în luarea măsurilor de investigare, identificare și contracarare (Poliția Română, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Serviciul Român de Informații), cât și prin stările de temere generate în rândul cetățenilor, atât cei direct afectați, aflați în locurile respective cât și întreaga comunitate.

Legislația din România prevede că „alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie,  se pedepsește cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei sau prestarea de la 200 de ore la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii. De asemenea, apelarea abuzivă a numărului unic de urgenţe poate fi sancţionată cu amendă între 1.000 şi 2.000 de lei sau cu până la 200 de ore de muncă în folosul comunităţii”, precizează Poliția Română.

Mai trebuie spus că în anul 2021, structurile Poliției Române au intervenit la 874.662 intervenții la 112, iar în 158.085 de cazuri, apelurile nu s-au confirmat. Maramureșenii trebuie să știe că apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viaţa unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu