Asociatia Nationala a Service-urilor din Romania acuza Registrul Auto Roman ca blocheaza ca activitatea service-urilor de tahografe din Romania printr-un nou Regulament „controversat”.
Intr-un comunicat remis, sambata, AGERPRES, ANSAR semnaleaza ca prin noul RNTR 8 (Reglementari privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica), aprobat prin Ordinul 1333/2019, Registrul Auto Roman reglementeaza din octombrie 2019 cine si cum sa efectueze verificarile aparatelor tahograf ce echipeaza autovehiculele comerciale care transporta marfuri sau persoane, in contextul aparitiei tahografelor inteligente.
ANSAR subliniaza ca pe piata aparatelor ce inregistreaza timpii de lucru si de odihna ai soferilor activeaza mai multi producatori la nivel european, producatori care sunt reprezentati si in tara noastra si care acopera prin retelele lor de parteneri necesitatile operatorilor de transport.
In acest context, noul Regulament stabileste normele de autorizare, monitorizare si control ale operatorilor economici ce isi desfasoara activitatea in Romania prin instalarea si verificarea periodica a tahografelor si limitatoarelor de viteza si are o serie de efecte negative.
Asociatia mentioneaza printre aceste efecte negative ale regulamentului faptul ca: impiedica accesul la piata pentru operatorii economici care sunt autorizati doar cu un singur importator, in conditiile in care echipamentele necesare acestei activitati sunt concepute in asa fel incat sa acopere toate modelele aparatelor aflate pe piata, acest lucru constituind de facto un monopol; limiteaza si/sau interzice dreptul la munca al angajatilor care nu detin permis de conducere categoria C sau D, in ciuda faptului ca pana la aparitia noilor reglementari acestia isi desfasurau activitatea doar cu categoria B; interzice reprezentantilor producatorilor de tahografe sau echipamente de testare, efectuarea cursurilor de pregatire pentru tahografele inteligente produse de ceilalti producatori; pune in imposibilitatea reautorizarii operatorii economici care nu au angajati care detin categoriile de permis mentionate, incalcand liberul acces la o activitate economica si impune reguli restrictive pentru activitatile desfasurate prin intermediul atelierelor mobile, conditionand o limita de 25 km fata de alte ateliere fixe.
„Drept urmare, transportatorii vor avea mult mai putine optiuni in selectarea unui prestator de servicii precum si cresterea exponentiala a preturilor serviciilor prestate. Aceasta abordare nu este intalnita la nivel european si trebuie tratata cu mare atentie deoarece au aparut deja distorsiuni prin defavorizarea si excluderea de pe piata a multor firme, precum si concedierea unor angajati. Facem un ultim apel la autoritatea emitenta pentru stopa aplicarea acestor reglementari si a trece cat mai rapid la elaborarea unui regulament care sa respecte normele de drept, dialogul social si principiile unei piete concurentiale”, se precizeaza in comunicatul ANSAR.